Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kristoffer
Hej
Jeg har i et stykke tid fulgt med i de forskellige anmeldelser og tråde på flatpanels.dk samt forum. Jeg er kommet frem til at jeg nok skal investere i Acers AL1951B skærm(måske 2 stk.) som har været anmeldt herinde, og klarede sig ok.
Når man nu søger på edbpriser dukker også AL1951Cs og AL1951Ds frem, og de koster stort set det samme.
Forskellen er bare at hvor B modellen kører med 6 ms, har de andre henholdsvis 4 og 2 ms.
Jeg kan så se at AL1951Ds formentlig har et kontrastforhold på 500:1 hvor B modellen har 700:1.
Så er det jeg spørger. Hvad skal man vælge? Hvad er forskellen? (ja tallene er forskellige... :-) )

Eller er jeg fuldstændig galt på den og skal have et andet mærke. Hvad nu hvis skærmen har en pixelfejl fra starten. Kan den så byttes, eller hvad?

Lidt mange spørgsmål, men jeg er sikker på at der er nogle kloge hoveder derude der kan give mig et godt svar.

Tak for en god hjemmeside!

mvh
Kristoffer
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
På EDBpriser er der ingen opgivelser om noget som helst - hverken kontrast eller lysstyrke. Det virker lidt mærkeligt.
Ved at søge på nettet lader det dog til at D-modellen også har en kontrast på 700:1 og 300 cd/m2 så mon ikke det bare er samme panel med en lidt mere agressiv overdrive enhed? Hvis man kan leve med CrystalBrite overfladen så tilbyder skærmen en del value for money.

Acer har desværre ikke nogen pixelgaranti, så hvis der er fejl på den, må du bruge de 14 dages returret.
Af Kristoffer
Tak for det hurtige svar!

Jeg synes den der CrystalBrite overfladen ser ok ud, og skulle ikke have problemer med reflektioner pga. min skrivebordsopsætning.

Er der nogle der har haft problemer med Acer og Pixelfejl?

Jeg tror jeg vil prøve lykken :-) og melde tilbage hvis den går mig forbi...

/Kristoffer