Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JNM
Hej - håber I vil hjælpe.

Jeg købte i et LGnano866na 2020 i Power i weekenden, men er kommet i tvivl om det nu var klogt. Jeg ser ikke nanocell bliver hyldet særligt mange steder. Skal jeg bytte til c9 2019 i stedet?

Jeg gav 6900 for det - de skriver 9990,-. But who knows.

Sælger rådgav mig ikke at købe Oled, da jeg sagde, at min stue var lys. Men kommer dog direkte sol fra siden om sen eftermiddag/aftenen om sommeren. Så det mener jeg ikke er et problem. Intet vindue bag sofa heller.

Jeg kender ikke den ene teknologi fra den anden, men specs ser ud til at være nyere i nano866, da det også er fra 2020. Betyder det noget i forhold til c9?

Jeg ønsker bare, at det reagere hurtigt i smartfunktionen og et godt billede. På nano866 bliver stjernene i Star Wars noget lange i det, når der er bevægelse. Og så spilles der PS4 pro på det.

På forhånd tak

- JMM
Af henrik.yde
Du har vist allerede fået hjælp, svarene på dine spørgsmål står mere eller mindre i de tråde du har oprettet om samme emne. Derudover, så er sælgerne i de store elektronik butikker verdens dårligste rådgivere, der kun er interesseret i at sælge det der giver mest profit.
Af Grandahl
Ja for pokker.. Som Henrik siger, der er kæmpe forskel i niveau på de to modeller.. Det er en direkte no brainer i OLED favør.
Lad mig lige få den ind med ske: Du spurgte tidligere om råd til hvad du skulle hente i Power, hvor der var enighed om OLED, og nu har en sælger så fået ekstra provision ved at prakke dig en middelmådig LCD på nakken, selvom du godt vidste, at dét med sollyset reelt ikke var et problem?

På billedkvalitet-skalaen, så ligger hhv. Nano86 og C9 i hver sin ende. Nu du har TV'et hjemme, så kan du jo tjekke om du er enig i vores kritik af disse modeller ved at dæmpe belysningen og notere dig, hvad vi skriver om denne type TV her: https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1562917335
Vær dog OBS på, at det testede TV er et modelnummer over den du har købt, og har zonestyring.
Af JNM
Torben Rasmussen skrev:Lad mig lige få den ind med ske: Du spurgte tidligere om råd til hvad du skulle hente i Power, hvor der var enighed om OLED, og nu har en sælger så fået ekstra provision ved at prakke dig en middelmådig LCD på nakken, selvom du godt vidste, at dét med sollyset reelt ikke var et problem?

På billedkvalitet-skalaen, så ligger hhv. Nano86 og C9 i hver sin ende. Nu du har TV'et hjemme, så kan du jo tjekke om du er enig i vores kritik af disse modeller ved at dæmpe belysningen og notere dig, hvad vi skriver om denne type TV her: https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1562917335
Vær dog OBS på, at det testede TV er et modelnummer over den du har købt, og har zonestyring.
Når I skriver det på den måde, kan jeg godt se, at det ser fuldstændig idiotisk ud. Hvilket det nok også er. Det handlede egentlig bare om tcl vs lg og nu nano.

Størrelsen af lysindfaldets betydning var jeg ikke bevidst om, men sælgeren gjorde det betydningsfuldt. Hvorfor jeg lod mig overbevise at OLED var et dårligt valg til mit behov. Så ja, jeg blev taget ved r****.
Har ikke handlet i Power før, og gik med en nærmest paranoid skepsis overfor dem, men alligevel blev lullet ind i salgsrutine. Var også et nemt offer med en utålmodig frue og et lille, løbende barn.

De er selvfølgelig kolde i røven for ombytning til rabatpris.

Budskabet forstået, og jeg er grædefærdig med en dyr lærestreg.

Tak for hjælpen.

Sendt fra min EML-L29 med Tapatalk

Af henrik.yde
"Skaden" er såmænd ikke værre end at du kan nå at bytte til LG55B9S til samme pris, 6999,- kr.
Brugeravatar
Af bbplayer
henrik.yde skrev: 03 aug 2020, 14:01 "Skaden" er såmænd ikke værre end at du kan nå at bytte til LG55B9S til samme pris, 6999,- kr.
Det ville jeg helt sikkert vælge hvis jeg var trådstarter, for forskellen på B og C lyder ikke til at være noget som vil være af betydning for trådstarter.

Lad os håbe en ny sælger ikke blokerer for returneringen <B
Af JNM
Torben Rasmussen skrev:Forhåbentlig er der ingen skade sket, så du blot kan returnere TV'et. Det burde være muligt, hvis du ikke har molestreret kassen.
Det gjorde de med tilbagebetling på stedet. Har nu hentet B9'eren til de 7000. Alt i alt en lidt bøvlet omgang. Tak for inputs.

Brugeravatar
Af hans123
Du burde blive meget glad for B9

der findes faktisk ikke meget der er bedre pt.

Ja det kan måles og nogle med trænede øjne kan se forskel.

Uanset er B9 nok bedste billede til prisen
Af JNM
hans123 skrev:Du burde blive meget glad for B9

der findes faktisk ikke meget der er bedre pt.

Ja det kan måles og nogle med trænede øjne kan se forskel.

Uanset er B9 nok bedste billede til prisen
Det er jeg også. Mit utrænede øje kan i hvert fald se en verden til forskel på nano866 og b9. Det er helt vildt.

Af JNM
Supergris skrev:Husk at finde de korrekte indstillinger. Start med at slå "ECO" fra; det gør en verden til forskel...
Jo, tak. Jeg takkede nej til kalibrering, så alt det er næste skridt. Overvejer en tur med ham flere herinde anbefaler til de 1499dkk.
Men indtil så kan jeg selv finde værdier og taste ind, ikke?