Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Så kom 2408WFP på Dell's hjemmeside, hvornår kan vi så forvente en test på flatpanels? ;)

Må sige, at der er langt fra Uk prisen på 4800 kr til DK prisen på 6200 kr... :s
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan ikke forvente en test af skærmen her på siden. Vi har ikke nogen aftaler med Dell ang. udlån af skærme. De Dell skærme vi har testet indtil nu er blevet indkøbt privat eller udlånt privat.
Af Jackal^
okay, så kunne man jo overveje om man ikke skulle sats og så tage 2408 frem for 2407'eren... O-O
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Tjah. Umiddelbart ser det ikke ud som om de har ændret andet end baggrundsbelysningen og tilføjet dynamisk kontrast. Jeg skifter i hvert falt ikke min 2407WFP ud på dét grundlag ;)

Husk at større farverum ikke er lig med evig lykke. Det er omtalt i vores test af 2407WFP-HC skærmen.
Af Jackal^
yakken skrev:Tjah. Umiddelbart ser det ikke ud som om de har ændret andet end baggrundsbelysningen og tilføjet dynamisk kontrast. Jeg skifter i hvert falt ikke min 2407WFP ud på dét grundlag ;)

Husk at større farverum ikke er lig med evig lykke. Det er omtalt i vores test af 2407WFP-HC skærmen.
neej, men når den nu kun koster hvad 2-300 kr mere i UK, hvorfor så ikke hoppe på den + jeg er faktisk rød-grøn farveblind, så ser generelt lidt anderledes på farver... :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, så kan det måske være hip som hap ;)
Af eliteMario
Jeg tror jeg bestiller den fra pcbuyit.

Jeg har længe overvejet 3008wfp, men tror jeg vælger 2408wfp istedet.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg er egentlig lidt skuffet over at de ikke har opdateret 2408WFP med samme look som på 3008WFP og 2707WFP. Alu-rammen er ret lækker på disse modeller.
Af jp
hmm...

PCbuyit.co.uk skriver på deres forside at det er et S-IPS panel i den nye Dell, men hvor de har den info fra er svært at vide. synes ikke der står noget på Dells hjemmside.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det lyder lidt usandsynligt, især hvis man tager kontrastforholdet med i betragtningerne.
Af jp
Er der nogen måde man kan finde ud af hvilket panel der sidder i skærmen med sikkerhed?

Og hvad er er dynamisk kontrast?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Dynamisk kontrast:
http://www.flatpanels.dk/hvad.php#3

Jeg har endnu ikke set et S-IPS panel der kan klare 1300:1 (hvis dette tal da er korrekt) i kontrast uden at det var dynamisk, så lad os antage at det er S-PVA.
Af yak
Prad.de oplyser, at det er et S-PVA panel.
Af telum
Ja rammen på 2707'eren er helt sikkert lækkert i alu-finish(jeg så den under en fejlbytning af min 2407'er)

Jeg var dog ikke så imponeret over foden og dennes ergonomi. Den sorte glasplade den stod på var dog ganske nydelig.

Bare ærgerligt den har så ringe en opløsning ift. størrelsen.

PS. har for 3tredie gang fået byttet min skærm som står og venter på at blive slæbt med hjem. Lad os håbe at tredie gang er lykkens gang og jeg rent faktisk har fået den korrekte skærm =)