Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg sider i den uheldige situation at min nuværende skærm er ved at gå i stykker. Hvilket jo så betyder jeg skal ud og investere i en ny skærm, der kan erstatte min gamle samsung 959nf, jeg ellers har været glad for.

Mit første ønske har været en Dell UltraSharp 2407WFP-HC, men problemet ligger lidt i jeg ikke mener den er de ca. 6000 kr værd, men er samtidig ikke i tvivel om at hvis den kommer på tilbud er et rigtig godt køb :-) ... og nu hvor Dell UltraSharp 2408WFP'eren lige er poppet op på dell's hjemme side er det så den jeg skal vente på, er der andre forbedringer end tilføjelsen af hdmi indgang...

Endnu et spørgsmål er hvilken alternative skærme der er at vælge mellem, prisen er ikke det vigtigste så længe pris og kvalitet hænger sammen og den er velegnet til grafisk arbejde...

håber i kan hjælpe..

Rasmus aka. gnosis
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Skal den da være på 24"? Der er endnu ingen der ved hvad 2408WFP har et byde på, så det kan være svært at sige om du bør vente. Du kan dog købe 2407WFP fra England og spare nogle kroner. Der er vist også et helt nyt eksemplar til salg i vores køb/sælg sektion til 4500 kr. Dell havde nogle konkurrencer blandt deres medarbejdere hvor en af præmierne var en 2407WFP-HC skærm - og disse bliver der solgt flittigt ud af.
Af gnosis
okay troede egentlig at 2408'eren bare kom lidt sent til danmark.. måske jeg skulle kigge på efter priser i udlandet, har det bare bedst med at bestille i danmark, i tilfælde af fejl på skærmen...

nej intet krav om det skal være en 24", så længe jeg som et minimum har samme billed areal som på min nuværende 19" og den kan klare en høj opløsning.. har blandt andet selv haft lenova's 22" med i overvejelserne, men ser den stadig ikke som en konkurrent til en 2407 når den er på tilbud :-) ...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Dells skærme leveres med international garanti, så hvis du blot har det service-tag der står på skærmens papkasse og en kvittering på dit køb, så følger garantien skærmen i det land den føres videre til. Det er der også et par tråde om her i forum.

Forhandleren hedder pcbuyit.co.uk
Af gnosis
okay mange tak det vil jeg tage med i mine overvejelser...

og skal jeg tolke det som at der ikke er noget fornuftigt alternativ til denne skærm?? el ?? :-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jo, der er skam andre skærme der leverer samme ydelse, men prisen er lidt svær at konkurrere på når man bestiller den fra England. Medgivet - jeg har ikke tjekket hvad alle andre skærme kan købes til i England, men jeg ved heller ikke om man kan flytte garantien fra andre producenter fra UK til DK.

Den nævnte IBM skærm i 22" versionen lyder også ganske spændende, men der er bare ikke så mange erfaringer at indhente rundt om på nettet. Langt de fleste producenter laver en 24" skærm med et fornuftigt panel. Her er en liste over skærme der alle burde have enten et VA panel eller et S-IPS panel:
24" skærme (eller større) med 178 graders betragtningsvinkler