Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Soveposen
Jeg faldt over denne skærm i england, og ville høre om der var nogle der havde erfaringer med den. Den skal bruges til fotoarbejde og lidt spil i ny og næ. Mest af alt er jeg intereseret i at vide hvilke panel der mon sidder i? Den har jo ifølge dens specs 180° betragtningsvinkel og koster under 3000kr og så er den hele 24".

Link til skærmen
http://www.overclockers.co.uk/showprodu ... =MO-026-OK

PÅ forhånd tak

/Soveposen
Af fifafrazer
Den ser rimelig fed ud..

Ifølge nogen skulle det være samme panel som BenQ FP241W som står til 5700 på edbpriser.
Her er der en, der ud fra sin subjektive vurdering, siger at selve billedekvaliteten er bedre end på hans Dell 2407:
http://forums.overclockers.co.uk/showpo ... tcount=525

Kunne da være man skulle prøve den, når man nu ikke fik fat i en Nec 20WGX2 til røverpris. Jeg er dog ikke så meget for at bestille en skærm helt fra England, når der er så mange, der har fået nogen med fejl på. Nogen i ocUK's forum, har returneret tre skærme for at få en uden fejl.
Man ser ofte forum tråde med folk, der får en skærm med fejl på, også dells 2407 og 20WGX2, men det ser ud som om, at risikoen er lidt større ved denne prisbillige skærm.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu skal det også høre med til historien at folk er ca. 20 gange mere tilbøjelige til at dele ud af deres dårlige erfaringer end de er til at dele ud af deres gode erfaringer. Undersøgelser har vist at for hver 1 positiv tilbagemelding på nettet er der 20 negative, uden at varen har en større fejlprocent end det tilladte.
Af fifafrazer
Ja, hvis man kigger på købssiden, hvor købere kan skrive en anmeldelse, så er der slet ikke nogen negative der :)
Af Kleitus
Hold da fast den ser spændende ud.

5-stjernede bruger anmeldelser.

- Viewing Angle (H/V): 180°/ 180° (VA Panel)

VA panel til under 3k??

Hvad siger erfaringen med at handle med dem her fra DK?
Af askernedefragrillen
Kleitus skrev: Hvad siger erfaringen med at handle med dem her fra DK?
Jeg har handlet hos overclockers.co.uk flere gange og helt uden problemer. Deres "This Week only" salg har ofte nogle ret spændende ting til gode priser.

Jeg har også haft nogle ram der fejlede og derfor prøvede deres RMA-system. Alt gik smertefrit. Man skal i de tilfælde dog være opmærksom på, at man selv betaler fragten til england.

Bemærk ligeledes ved bestilling af f.eks. en skærm: der kommer 22£ oveni i levering.
Af askernedefragrillen
Og nu vi snakker om billige 24" skærme, nogle der har erfaringer med en Dell som nedenstående:

SDenDell TrueColour E2448WFP

Den fåes både hos overclockers.co.uk, men også direkte fra Dell til 3249,- inklusiv levering.
Af Kleitus
Ok hvad så med Pixmania? Der foregår det i danske bananer og fragten er billigere, men hvad med RMA osv.?

Hvis det alligevel er samme skærm...

Det virker da som et helt sindsygt tilbud på en PVA skærm. Hvis eneste minus er en dårlig fod og manglende USB hub så er det jo intet. Jeg vil alligevel smide den op på et wallmount ved mit skrivebord...
Af Kleitus
askernedefragrillen skrev:Og nu vi snakker om billige 24" skærme, nogle der har erfaringer med en Dell som nedenstående:
Den Dell er med TN panel med hvad det medfører af dårlige betragtnings vinkler osv. Den kan sammenlignes med Samsungs 245B hvor mange brokker sig over billed kvaliteten.
Af askernedefragrillen
Kleitus skrev:
askernedefragrillen skrev:Og nu vi snakker om billige 24" skærme, nogle der har erfaringer med en Dell som nedenstående:
Den Dell er med TN panel med hvad det medfører af dårlige betragtnings vinkler osv. Den kan sammenlignes med Samsungs 245B hvor mange brokker sig over billed kvaliteten.
Allright, tak for det. Synes ikke selv jeg kunne finde noget om panelet inde på Dell's hjemmeside.

Angående sammenligningen mellem OC's og Pixmanias skærme, så kan jeg godt se at de ser ens ud. Men så vidt jeg kan læse mig til har Pixmanias HDMI indgang + indbygget USB-hub hvilket ikke er tilfældet på OC's.?
Af Kleitus
Kigger man på den engelske Pixmania er beskrivelsen lidt bedre (nok ikke deres oversættere der bruges flest penge på):

http://www.pixmania.co.uk/uk/uk/628192/ ... t-tft.html

Der står der DVI-D og VGA (D-sub) og "no" til USB hub.

Til gengæld leveres den med HDMI->DVI-D kabel så man skal nok købe et DVI-D->DVI-D hvis ens computer ikke har HDMI udgang.
Af KingGuru
Skærmen ser jo faktisk meget spænende ud..
men så kommer spørgsmålet om man tør at købe den hos pixmania..

Jeg står nemlig og skal ud og have skiftet min CRT ud.. (mine skærme har jeg gerne 5 år.. så når jeg køber vil jeg gerne være sikker.. det var lidt lettere i CRT dagene)
Af Kleitus
hehe jeg har det lidt omvendt. Jeg købte for 3 år siden en Sony fladskærm til en formue fordi jeg ville have en god en (og det var den dengang), men udviklen går så hurtigt og så er det surt at sidde med en skærm man ikke nænner skifte fordi den var så dyr men kan slet ikke følge med de nye...

Så hvis jeg kan få en billig som stadig er god vil jeg være glad :)

Men ja tør man handle hos Pixmania?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11