Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Rune B
Æv! Det Soundcore setup kører overhovedet ikke. Har prøvet at køre digitalt og med powerlink. Men har ekstremt meget støj især i diskanten.

Så snart jeg sætter det over i PlayMaker forsvinder støjen. Så det er relateret til selve Coren.

Er det noget I har hørt om eller set før? Kan det være den switchmode strømforsyning den kører med som mine BeoLab 5 er følsomme over for?
Af Rune B
Ser ud til løsningen er at slå loudness fra og ikke køre PoE på ethernet. Fabriksreset udelukkende med strømkabel i og så konfiguration inden højtalerne kom i. Det løste problemet.
Rune B skrev: 02 feb 2020, 10:02 Ser ud til løsningen er at slå loudness fra og ikke køre PoE på ethernet. Fabriksreset udelukkende med strømkabel i og så konfiguration inden højtalerne kom i. Det løste problemet.
Hej Rune.
Måske kunne du beskrive dit setup (gerne med billede/r) - så folk bedre kan forstå, hvordan det er sat sammen og virker.
Der har jo været mange andre indlæg ind i mellem dine.
Det er nok ikke alle, der orker at bladre tilbage for at se, hvad der drejer sig om.
Hvis du gider :)

MM
Af Rune B
Hej,

Selvfølgelig kan jeg skrive lidt om setuppet, ser også ud til at jeg har fundet to løsninger, som kunne være af generel interesse.

Billeder må I dog vente med, da jeg lige skal have styr på kabelrodet og skiftet TV'et ud.

Har prøvet at lave en lille "Peter Pan" tegning:
Screen Shot 2020-02-02 at 20.49.17.png
Screen Shot 2020-02-02 at 20.49.17.png (159.36 KiB) Vist 4491 gange
To interessante observationr:

- BeoRemote One BT styrer uden problemer både ATV4 og Core. ATV4 får nyt menupunkt på fjernbetjeningen.

- At køre Core på BeoLab 5 er ikke uden gnidninger, udover den officielle vejledning fra B&O har jeg gjort mig to yderligere erfaringer. Man kan ikke benytte sig af kablet ethernet med PoE og man skal huske at slå loudness fra i selve Coren. Hvis dette ikke gøres får jeg hvid støj ved lav volumen, som om at Loudness samler en sagte hvid støj op, og forstærker den.

Sidste skridt er nu at få skiftet TV'et til et LG B9, som blot skal bruges som "skærm" til ATV4.
Rasmus Larsen skrev: 06 feb 2020, 06:20 Millemis: Har du nogle saftige detaljer om version 2?
Beklager......men jeg er hverken journalist eller Peter Pan, så - selv hvis jeg havde det - ville jeg nok forblive tavs, indtil en officiel lancering.
Er der ikke nok hhv noget at hente på Beoworld-tråden/Peter Pan’s link til at holde rygtegryden i kog 8-)

P.S.
Hvis man tænker konceptet for BV Harmony, kan man vel sjusse sig frem til noget af, hvordan en Version 2 kunne være.
N.B.
Forvent ikke at det bliver billige af den grund....samlet set!

P.P.S.
Jeg har heller ikke nogle ‘saftige detaljer’ om BS Balance :p

MM
  • 1
  • 127
  • 128
  • 129
  • 130
  • 131
  • 333