02 feb 2008, 16:11
Hej,
jeg har lige købt mig en Lacie Blue Eye Pro,
og ville så begynde at lege lidt med den..
Jeg har prøvet den på min bærbar som fik en deltaværdi på blot 2,4 i farverne, og har prøvet den på min 19" LCD skærn LG:L1950SQ en 2 år gammel skærm til ca 2000.- dengang...
og dette er hvad siden her skriver om panelet..;
LG L1950SQ har et 19 tommer 4 ms (g2g) TN panel.
og det skal siges at jeg bruger VGA kabel da skærmen desværre ikke har andet
Jeg brugte Lacie's eget kalibrerings program, og kørte derefter testen, og her er resultatet..
[img]http://peecee.dk/uploads/022008/lg2.JPG[/img]
og pdf dok genereret af Blue eye pro programmet.
pdf rapport lagt på peecee
som det ses, så han jeg en Delta E på max 1,1, og på et TN panel, og en ikke alt for god skærm..
Har jeg sat noget af programmet forkert op, eller er det bare mig der mistforstår resultatet..???
håber nogen kan hjælpe mig lidt
forresten, findes der andre programmer til at teste en skærm med..?
har bla.a set nogle billeder med en tegnet bil, som vidst skulle vise noget g2g og shadowing eller sådan noget..!
alt hjælp ville være super..!
på forhånd tak..!
jeg har lige købt mig en Lacie Blue Eye Pro,
og ville så begynde at lege lidt med den..
Jeg har prøvet den på min bærbar som fik en deltaværdi på blot 2,4 i farverne, og har prøvet den på min 19" LCD skærn LG:L1950SQ en 2 år gammel skærm til ca 2000.- dengang...
og dette er hvad siden her skriver om panelet..;
LG L1950SQ har et 19 tommer 4 ms (g2g) TN panel.
og det skal siges at jeg bruger VGA kabel da skærmen desværre ikke har andet
Jeg brugte Lacie's eget kalibrerings program, og kørte derefter testen, og her er resultatet..
[img]http://peecee.dk/uploads/022008/lg2.JPG[/img]
og pdf dok genereret af Blue eye pro programmet.
pdf rapport lagt på peecee
som det ses, så han jeg en Delta E på max 1,1, og på et TN panel, og en ikke alt for god skærm..
Har jeg sat noget af programmet forkert op, eller er det bare mig der mistforstår resultatet..???
håber nogen kan hjælpe mig lidt
forresten, findes der andre programmer til at teste en skærm med..?
har bla.a set nogle billeder med en tegnet bil, som vidst skulle vise noget g2g og shadowing eller sådan noget..!
alt hjælp ville være super..!
på forhånd tak..!