Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Andromedia
Jeg vil til hver en tid gå ned i skærmstørrelse hvis alternativet er at købe en med dårligere billede.

Et godt 32" er til hver en tid at foretrække fremfor et halvdårligt 37".
Af DonJohnny
Til de ca 5000 kr er der heller ingen ordentlige 37" at hente, er der?
Regnede i hvert fald med at jeg måtte gå ned i en 32", og det er også helt fint.
Af DonJohnny
Kommer til at tænke på noget, hvad gør jeg angående tilslutning af bærbar?
Af Tulipan
DonJohnny skrev:Kommer til at tænke på noget, hvad gør jeg angående tilslutning af bærbar?
Du forbinder med et kabel :p .
Din bærbar har formentlig en vga-udgang, og tv'et har en vga-indgang, og så er det bare at lave en forbindelse.
De Toshiba'er du har set på har 1:1 pixelmapping.
Af DonJohnny
Okay lyder jo meget simpelt. Hehe - 1:1 pixelmapping - hvad vil det sige, og er dette positivt?

Jeg ved jeg roder rundt i fjernsyn, men får simpelthen heletiden idéer udefra om, hvad jeg også kunne købe til det budget.
Nu drejer det sig om et Samsung:

Samsung LE32R82B

At skaffe sig overblik kræver sgu noget af en!
Af Tulipan
DonJohnny skrev:Okay lyder jo meget simpelt. Hehe - 1:1 pixelmapping - hvad vil det sige, og er dette positivt?
En computer kan udsende opløsningen 1360x768, men de tv du har kig på har en opløsning på 1366x768. 1:1 pixelmapping betyder, at tv'et kan slukke for seks pixelkollonner ude i kanten, så de to opløsninger kommer til at passe sammen. Bemærk at din computer skal kunne udsende den rette opløsning (1360x768) for at få glæde af 1:1 pixelmapping. Om det er noget positivt? Ja det er det, men jeg _tror_ ikke man kan se forskel, når man ser film osv.
Af DonJohnny
Okay tak. Er ved at få styr på de generelle ting efterhånden.
Kan jeg lige høre jeres mening om det skal være Toshibaen, Samsungen eller Miraien?
Af tck
samsung uden tvivl
Af tck
lyden kan man ikke kigge på
Af DonJohnny
Lyden betyder heller ingenting for mig. Kom ikke ligefrem nærmere en afklarelse ;)

- men synes bare at have hørt bedre anmeldelser for Toshibaen end for Samsungen.
Siger man ikke at selve C3005 og C3500-serierne er "utrolig gode i forhold til prisen"?
Af keler
Hold dig langt væk fra samsung :) Med mindre du vil op i en f9'er som ligger noget over dit budget ;)

Toshibaen helt klart.