Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af Peter Pan
@ Torben

Som jeg skrev fra start "Ja hvad skal man mene. Det er sku svært".
Mener du vi holder kæft til i kommer med en test. Ikke mig, for mig er B&O en intresse.
Jeg søger oplysninger hvor jeg kan finde dem. Hvordan jeg så bruger det jeg finder, er
klart farvet af mine meninger. Jeg ser ingen grund til ikke at påpege at Watt og højttaler-
enheders størelse siden BV 7 tiden, er skåret ned til et absolut minimum. Det er fint at
Bang & Olufsen tænker økologi. Men mon ikke det også er indtjening de tænker på.

P.S. Jeg har været i mange B&O butikker med Millemis. Vi er aldrig enige om hvad der
er lydkvalitet. Som det ses på tråden husker han heller ikke hvad Stereo perspektiv er,
han er helt tilfreds med at lyttet til 360 graders lyd. Så hans meninger om lydkvalitet
kan jeg ikke bruge til noget.
Brugeravatar
Af Millemis
Peter Pan skrev:Jeg ser ingen grund til ikke at påpege at Watt og højttaler-
enheders størelse siden BV 7 tiden, er skåret ned til et absolut minimum.
Som du nok har fået fortalt, er det ikke størrelsen men gørelsen, der er afgørende.

Jeg gør mig ingen (virkelig ingen) forhåbninger, om at kunne overbevise Peter Pan - det er umuligt.
Hans hardware-fikserede synsvinkel bør bare ikke stå alene her på tråden.
Min mening = at lytte er bedre end at kigge på specs.

MM
Vi kan godt tage den i et langsommere tempo...

Du bliver ved med at fable om MM’s mening om B&O lyd, hvor du selv på nuværende tidspunkt har afskrevet Harmony baseret på specifikationer. Dertil smider MM et citat fra nogen, som rent faktisk har lyttet til den og nu vil du så igen tale om stereo/mono/360/...

Skulle vi blive enige om, at dit eget TV ikke performer super godt hvis du slukker for dine Pentaer? Der er ikke meget stereo over den. Er det en “feature” når vi snakker Beovision 7, men en last når vi snakker om alt der er nyere? Og hvorfor gælder udtalelsen fra WhatHifi ikke?
Brugeravatar
Af Peter Pan
@ Torben
Erkend dog du havde overset det. Hvad kommer BV 7 og Penta sagen ved.
'WhatHifi' er ikke er noget jeg har bragt på banen i dette sammen hæng.
Jeg forholder mig til det jeg bragte i mit forrige indlæg.
Brugeravatar
Af Peter Pan
Det bliver tilsyneladende muligt at skifte LG skærm fremover.
Passer meget godt med min forhandler sagde, de vil få LG tv i butikken.

Detailhandel fra 18.500 EUR, og tilgængelig i Bang & Olufsen butikker fra oktober,
er Beovision Harmony helt sikkert ikke noget, du vil udskifte efter få år. Men selvom
det endnu ikke er en del af virksomhedens markedsføring af produktet, fortalte han
os, at evnen til at opgradere skærmen i fremtiden er noget, som B & O har planlagt,
da vi talte til Vice President of Product Management Christoffer Poulsen.

Læs her.
Peter Pan skrev:@ Torben
Erkend dog du havde overset det. Hvad kommer BV 7 og Penta sagen ved.
'WhatHifi' er ikke er noget jeg har bragt på banen i dette sammen hæng.
Jeg forholder mig til det jeg bragte i mit forrige indlæg.
Nej, jeg har ikke overset noget. Jeg taler udelukkende om hvorvidt nogen måske er lidt hurtige til ,at dømme lyden på noget de ikke har hørt selv, og samtidigt ignorerer dem der har hørt den. Du er ret hurtig til at kritisere lyden i Harmony baseret på den bestykning højttaleren har, men samtidigt ikke har noget problem med at forherlige sit eget setup, som langt hen af vejen består af en højttaler, som vitterlig kun spiller mono!

Jeg skal ikke gøre mig til dommer over hvorvidt Harmony lyder godt eller ej, for jeg var ikke med til lanceringen, men jeg vil bestemt heller ikke affærdige den blot ved at kaste et blik på specifikationerne.
Brugeravatar
Af Peter Pan
Se det er jo noget andet. Ja jeg blev skuffet over at se den højttaler bestykning.
Indlæg 10. apr 2019, 07:02 side 59. Om Beovision Harmony data, afslutter jeg med -
'Om dette kan vi heldigvis mene hvad vi vil.' Så ja, vi må vente til vi får mulighed for en lytter.
Af BEOVOX141
@ Torben.

Hvis vi lige skal være obkjektive et øjeblik, ja så var en af forcerne ved BV7 platformen at man kunne vælge præcis den kombination, der passede! 7-1,2,6 stereo eller 7-4 centre med ekstra højttalere. Og personligt mener jeg at 7-serien af højttalere holder 100%
Sandt, men i denne sammenhæng, så dukker kritikken af "mono-højttalere" ofte op, og PP har netop sat en Beolab 7.4 på sin model. Det var bestemt ikke min opfattelse, at Eclipse manglede punch og det lyder umiddelbart usandsynligt, at man ville gøre Harmony mere tam. Jeg vil bare helst ikke konkludere noget baseret udelukkende på hvad papirene siger.
  • 1
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 333