Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Lad mig først sige at jeg har læst om Dynamisk Kontrast under 'Pc Skærme > Specifikationerne > Kontrast' via forsiden, men kunne ikke se nogen konklusion om hvorvidt det er at foretrække eller ikke.

Jeg har planer om at købe en Samsung 971P, men kan se at der er en 971P+ på vej, hvor eneste forskel netop skulle være tilføjelsen af dynamisk kontrast.

Er dynamisk kontrast godt eller dårligt?

Jeg kan ikke finde reviews af 971P+ modellen - har i kendskab til nogen? (Der dukker kun ganske få hits op når jeg googler den.)

Tror i den er værd at vente på?

Kan man normalt slå den dynamisk kontrast funktion fra?

Hvornår forventes modellen i Danmark?

Tak for hjælpen!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Dynamisk kontrast har, i min mening, ikke nogen reel værdi. Personligt synes jeg det er ret irriterende at se på at skærmen skruer op og ned for lysstyrken efter behag. Oftest så har man mulighed for at slå det fra i en menu.
Jeg vil ikke mene at der er noget nyt at hente i 971P+, så med mindre du har fundet andre goder ved den nye model, så behøver du ikke vente.
Af Ronin
Tak for svaret!

Det ser ud til at 971P+ modellen allerede findes hos flere danske net-forhandlere (de lister den dog uden '+'et, men de nævner den nye dynamiske 4000:1 kontrast).

Mon i kunne få fat i et eksemplar til test? ;)

Opfølgnings spørgsmål:

På Samsung's hjemmeside står der om 971P under 'Ekstra Funktioner' at den har 'UXGA (1600x1200) Downscaling' - hvad betyder det?
Af Peter Garbæk
Ronin skrev:Opfølgnings spørgsmål:

På Samsung's hjemmeside står der om 971P under 'Ekstra Funktioner' at den har 'UXGA (1600x1200) Downscaling' - hvad betyder det?
At skærmen godt kan vise 1600x1200 i en "normal opløsning" hvis skærmen er lavet i 1680x1050 (16x9) så KAN den vise 1600x1200(4:3) i normal format uden noget text ser grumset ud.
Af Ronin
Men det er en 1280x1024 (5:4) skærm.

Hvordan kan den vise 1600x1200?