Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg går i disse dage og planlægger en investering i et nyt tv. Jeg har kigget en del på Panasonic's PZ70E, men nu hvor de har annonceret deres nye serie, så kan man vel forvente et prisfald på de gamle modeller, eller hvad?

Hvornår vil et sådan prisfald være at mærke for os forbrugere? Vil det først være når de nye tv kommer på markedet, eller vil det være før?

Naturligvis kan dette ikke siges med sikkerhed, men alle i nørder (ment positivt, naturligvis), der har kendskab til markedet, kunne jo have en idé om, hvornår det kunne ske.
Brugeravatar
Af azrael
Fra i morgen... :)

Nej, pjat til side. Det er et spørgsmål som vist kun Panasonic med rimelig sikkerhed kan svare på. Du skal huske på, at de nye modeller lige knap nok er præsenteret på en *messe*. Og den messe foregår i USA.

Der går typisk adskillige måneder før de nye modeller ryger på markedet. Og de europæiske varianter er end ikke blevet præsenteret.
Af Rhodos
Da panasonic har store leveringsproblemer i øjeblikket, tror jeg ikke du skal forventte de nye modeller i butikkerne før omkring april/maj..

Om det er præcis de modeller de viste på messen tør jeg ikke sige, men der er nye modeller på vej.

Det er mit bud... 8)
Af contreau
kigger meget på et panasonic th37x70ea har set det på nettet til 8350 kr og på tilbud i butikkerne til 9999 kr. - men skal jeg vente til foråret og afvente priserne mht om de nye modeller vil sænke prisen på de "gamle"???

Hvis de nye modeller kommer til at koste over 20000 kr tror jeg ik de påvirker de "gamle" modeller rent prismæssigt for der vil altid være en nedre grænse til hvor meget de kan sættes ned, og hvis de nye modeller ligger i en helt anden pris gruppe påvirker de ikke hinanden
Af nayze
Jeg tænkte ikke på, at Panasonic sælger så godt af deres nuværende serie, dette kan naturligvis kun påvirke tidshorisonten på pris-ændringer negativt.

I andre dele af elektronikverdenen er det før set, at alene præsentationen af nye produkter har været nok til, at man har sat prisen på de eksisterende ned for at lokke købere, der ellers ville have ventet på de nye modeller. Men dette er ganske givet ikke tilfældet, når man har et produkt, der sælger så forrygende som 70-serien.

Jeg må bare punge ud og få købt det 42PZ70E hurtigst muligt, så jeg kan komme i gang med at nyde det :)

Tak for responsen.
Af TYBO
De nye modeller kommer bare til at koste det ekstra.
De gamle modeller er allerede ret billige.
Af teamet
Enig, jeg tror ikke man skal forvente et stort prisfald på 70-serien lige med det samme. Formentligt først når den går i restordre. 8300 er også ganske konkurrencedygtigt for 37" ift, at det er plasma, som er lidt dyrere at producere.