Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mureren
Efter at have læst om siddeafstand her på sitet er jeg blevet fuldstændig forvirret :( Jeg står foran at skulle købe min første fladskærm, og har bestemt mig for en Samsung LE46F86BD Jeg har ca 3-3,5m til skærmen. Skal jeg så have en større skærm eller er det mig som har misforstået noget?? Håber på lidt gode råd fra nogle erfarne brugere :)

Mvh Mureren
Af madass32
nej den er rigelig stor fra den afstand. det du nok er forviret omkring, er om du kan se forskel på 720p og 1080p. hvis du skal se almindeligt tv(sd) så vil jeg sige det er 47" er maks fra den afstand med en lcd.
:)

teori
hvis man vil side så tæt på for at kunne udnytte 1080p vil jeg mene at der er andre problemmer. så som at man bliver nød til at flytte øjnene eller hovedet for at kunne følge med, dette kunne resultere i ondt i øjnende eller hovedpine fordi øjnene skal fokusere et nyt sted hele tiden. ;;)
Af Mureren
Ok, det lyder sku godt :) Så kan jeg godt gå ud og handle imorgen som jeg jo har glædet mig meget til :p
Tak for hjælpen :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
... og hvis du alligevel sidder så langt fra din skærm at du ikke kan se at det er fuld HD, hvorfor så spilde penge på det?

Det er muligt at man kommer så tæt på at hovedet skal bevæges, men det som vi forsøger at gøre klart herinde, med alle de mange indlæg og artikler vi har om emnet, er at du ikke få nogne glæde af den høje opløsning hvis du alligevel ikke kan se den.