Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,
Jeg overvejer et Sony AF8, men mine søn på 9 år vil også skulle bruge den til at spille på (ps4, Fortnite osv). Han er ikke hardcore gamer, men realistisk set bliver det jo nok mere med tiden. Jeg kan jo se at skærmen er lidt bagud i dansen vs. samsung og LG B/C8 når det kommer til gaming. Jeg har derfor brug for brugererfaringer fra folk som anvender den til netop gaming. Er der mon nogen her på sitet som bruger skærmen til online gaming?
Mvh
Samsung er klar AMD Freesync, så har din søn et AMD Radeon grafik kort, så er det et godt match, eller Xbox1/X som vist også supporterer Freesync. og vistnok i 120hz, om det så er på specifikke modeller eller alle high end skærme, som OLED nok er, det skal jeg ikke sige.

Du får vist ikke nogen særskilt fordel ud af ps4 konsol og samsung freesync, desværre.
Hej Ghettobird,

Har selv et 65" af slagsen og gamer både PS4 og Switch på det. Har kun spillet online på switchen, og der har jeg ikke bemærket noget, eller følt mig dårligere stillet i Smash end ellers.

Det er dog en utrolig individuel ting, men det er ikke noget jeg kan mærke, om jeg vil det eller ej.
@bbplayer: Det er modtaget. Tak for info.
@Pataya: Tak for dine input. Det er godt at høre om erfaringer på brugerniveau :-)

Fra t3:
"There’s no ambiguity here, as the LG C8 smashes it. In Game mode, the C8’s input lag is a Fortnite-friendly 21ms (anything under 30ms can be considered good by telly standards). In comparison, the Sony AF8 in Game mode trails in behind, with a tardy 47ms."

Er der mon andre, der har online-gaming erfaring fra andre tv-skærme med input-lag i sammeligneligt niveau? Alle info vil være værdsat.
@Torben Rasmussen: Tak, det er virkelig nyttig info.
@Don Johnson: Fedt, det er præcis den salgs erfaringer jeg har brug for når jeg skal overbevise mig selv om at Jeg skal købe AF8 frem for C8 :-) Jeg kommer nemlig til at bruge den native højtaler.
Jeg har ladet mig fortælle på et andet forum, at hvis lag på 1080p input generede, kunne man bruge en ekstern upscaler uden input lag, kan dog ikke huske hvad den hed på stående fod.

Men som sagt, har ikke haft et issue med Smash online eller andre switch spil.

Jeg havde min konsol en tur ned i hifi-klubben og sad og testede lidt inden jeg slog til - de plejer at være friske på at man tilslutter.