Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Dennisk
hej alle

skal finde mig et tv og er blevet anbefalet mig
panasonic th-37px70

tv'et ville blive brugt meget til ps3
og ville så høre om jeg burde være bange for burn in ??

kan sikker godt komme op og spille mange timer nogen dage.

på forhånd tak
Af tosa
hvis du sørger for lige at køre det til (lavere kontrast og måske skifte lidt kanaler, og eventuelt køre "break-in" DVD om natten) tror jeg ikke du vil opleve nogle problemer med det.

Jeg har en ven, som spiller XBOX360 ret ofte på sit 42PX70, og han har aldrig kommenteret retention eller burn-in, og han havde ikke kørt hans TV til. Dog zapper han vist nok en del, hvilket jo er med til at undgå statiske elementer.

Der var også en bruger på recordere (kan ikke lige huske hvem) som nævnte, at han brugte sit PX70 til at spille en del PS3, og heller aldrig havde oplevet retention.

Decideret burn-in på 2007/2008 plasmamodeller er endnu ikke noget jeg har hørt om. Så jeg tror ikke du vil være i fare, medmindre du har tænkt dig at bruge TV'et som computermonitor (uden screensaver) og have en masse kraftigt markerede (TV logoer er jo ikke kraftigt markerede, da de er delvist transparente) statiske ting på, såsom en internet browser eller feriebilleder.

Så mit korte svar til dig må være, hvis du er en lille smule forsigtig (det bør man vel i realiteten altid være med en vare til over 5K), vil du aldrig have problemer med at bruge TV'et til konsolspil.
Af Yonzie
Kæresten er glad for Tekst-TV... Nogen gange lidt for glad, men uden Burn-in-problemer på vores 42PV60. Dog synes jeg at bemærke en (meget svag) lysere stribe i bunden af skærmen der hvor teksterne normalt er.

Du bør vel nok passe lidt på til at starte med (normalt siger man de første 100 timer), men så længe du ikke altid spiller samme spil, uden at se TV, så burde det ikke være et problem.
Svigermekanikken har et ældre Alfaview plasma og da svigermod ikke kan lige at folk er strukket i ansigtet står det til 4:3 med sorte bjælker altid (16:9 har sort kant hele vejen rundt). På deres kan man SVAGT ane en forskel hvis man laver et fuldskærmsbillede. Det er Alfaview, så ikke den nyeste generation (dengang) og nok heller ikke den bedste kvalitet.