Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Kære alle. I har nok hørt det før;
Lige nu hænger der et træt 32” tv på væggen i stuen. Vi skal have et nyt, gerne 55” (tror ikke der er plads til 65”)

Stuen er temmelig kvadratisk, derfor hænger tv’et mellem to vinduer ret centralt i rummet, og så har vi en hjørnesofa, så lige nu trækker vi fjernsynet ud, når vi ser fjernsyn. Jeg ved ikke om det har noget at sige mht valg af tv.

Selvfølgelig vil vi jo gerne have det bedste til den pris der nu engang er ladesiggørelig. Det kunne være sejt, hvis vi kunne styre fjernsynet med vores iphone (aner ikke om det er muligt). Og så har jeg set sådan en sej fjernbetjening der er ligesom et pegeredskab (giver det mening)? Vi har ingen tv-pakker, derfor ville det være fint hvis vi kan tilgå Netflix, tv2play, HBO direkte fra fjernsynet. Lige nu er computeren tilkoblet fjernsynet, hvilket er lidt besværligt.

Kom gerne med alle jeres gode input. ?
PS; vi tænker at vente til januarudsalget

Venligst,
Camilla
Det er kun LG der har en pegefjernbetjening, men i dit prisleje låser du dig fast i deres low-end LCD, som har gode betragtningsvinkler, men dårligt sortniveau. Jeg ville se efter en skærm som Samsung NU7105. For 1000 kr mere kan du lige nu få Q6FN i 55”, hvilket jeg personligt ser som det bedste køb pt.
I år er det faktisk kun Samsung som laver nogenlunde fornuftige skærme til dit budget og 55".

Q6 ligger på en 6000 kr. Konkurrenternes tilsvarende ligger på omkring 8500 kr og derop.

Tror ikke rigtig vi kan regne med Hisense og TCL endnu på vores breddegrader, selvom sidstnævntes 6-Serie, R617, får konkurrenterne til at græde..

De andre store LG, Sony, Panasonic har mere koncenteret sig om deres highend og OLED skærme som er fremtiden.
Hvad er det for en gang sludder PeterD?
Man kan ikke tage tilbudsvarer som værende retvisende.
Af og til bliver priserne droppet ret så kraftigt, som 55Q6 er et rigtigt godt eksempel på.
Samsung 55Q6 er først kun for nylig kommet ned i denne pris, som stadig er over det budget, der bliver spurgt til.
Det er et rigtigt godt TV til en stærk pris, men det er jo også næsten halv pris af, hvad det kostede for blot få uger siden, og umiddelbart gælder prisen i Elgiganten kun indtil d. 19 dec., så måske er det en god ide, hvis muligt, ikke at vente til januar?
Hvis pengene ikke er der før til januar, så kan det ikke betale sig at kigge på enkelte modeller, da det nok er dagsprisen, der vil være afgørende, når man har et fast budget...

Hvis I sidder flere i en hjørnesofa lidt forskudt, kan det sagtens være, at et LG TV (med pegepind) med IPS-panel, vil være det rigtige valg for jer...
Du skriver at det kun er Samsung, der laver fornuftige skærme til dette budget!
Den pris, Samsung 55Q6 bliver solgt til i øjeblikket, kan ikke betragtes som retvisende, da det er en tilbudspris, som ligger langt under normalprisen for dette produkt.
Du skriver konkurrenternes priser ligger på 8500 kr. og derover, men så vist jeg ved, blev Sony 55XF9005 f.eks solgt til 6.999 kr. på et tidspunkt.

Begge skærme ligger stadig over det budget, der bliver spurgt til, så rådet må være, enten at smide lidt mere i kassen og gå efter Samungen, hvor det ser ud til Elgiganten stopper deres tilbud på denne skærm den 19. dec., eller vente til januar, hvor det er aktuelt, hvor chancen er, der dukker nogle gode tilbud op.

Du skriver også at b.la TCL ikke er med på disse breddegrader, hvilket heller ikke er korrekt.
Det er korrekt, TCL ikke fører det samme program her som i b.la USA, hvilket er en skam, men deres skærme er stadig fornuftige til prisen, dog ser det ud til, de er steget lidt i prisen...

Med hensyn til størrelsen, ville det nok være en ide, at måle efter, om pladsen er der til en 65", da det ikke kan udelukkes, der kommer et godt tilbud, som ikke er dyrere end 55"-udgaven.

Hvis man ønskede sig penge i julegave, ville dette være et oplagt bud, efter min mening:

https://www.bilka.dk/elektronik/tv/alle ... 0000000000

Her kommer man op at ramme den øvre mellemklasse i en god størrelse til en meget rimelig pris...
Hej igen.

Kan jeg få udpenslet hvad de forskellige begreber står for? Sortniveau, ips panel mv? Jeg er som sagt total newbie indenfor dette felt, og jeg kunne godt tænke mig nogle konkrete “features” at gå efter :-)

Ja, jeg vil gå efter tilbuddene til januar, men jeg kan godt lide at jeg ved lidt om det, inden jeg går ud og køber et eller andet som en eller anden ekspedient har prakket mig på :-)

PS, vi har allerede drejebeslag (er med på vi nok skal have et nyt til er større tv)

Camilla
Der er ikke nogen drejebog for hvad du skal se på ift specifikationerne på de små papskilte. Du kan ikke spotte et godt TV på dem. Så hvis du nu vender tilbage til januar, så kan du få nogle friske bud på hvad der er bedste køb på det tidspunkt i stedet.
camilla.marcussen skrev:PS, vi har allerede drejebeslag (er med på vi nok skal have et nyt til er større tv)
Få checket hvad max belastning var på det gamle, for glem ikke skærme er altså blevet lettere, også selvom i vælger 55" .

Her havde beslag max belastning mellem 30-50kg, så selvom de var gamle, så er deres eneste problem de ikke er super tynde, det er så ikke problemet hvis i har drejebeslag, så er vægten vigtigst.