Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af o27
Hejsa.

Efter jeg har solgt min shuttle computer har jeg nu kun laptop og en HTPC i stuen der er forbundet til et Samsung LE-32R51B 32" LCD TV.

Så nu står jeg med en 20.1" Dell 2001FP TFT skærm i soveværelset der bare samler støv.

Så jeg tænkte på om jeg vil kunne bruge denne 2001FP som tv og få et fornuftigt resultat ud af det?

Jeg vil bruge en ekstern standalone tv-tuner så skærmen udelukkende bruges til TV monitor og dvd film i ny og næ fra min laptop der har dvi udgang (Amilo M1437G).

Jeg har kigget lidt på denne: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=120229 - det er den tuner jeg har fundet der umiddelbart får bedst anmeldelser. Dog har den max opløsning på 1280x1024 og min Dell kører i 1600x1200 native opløsning - har aldrig kørt med andet så ved ikke om det vil se mudret ud at køre i lavere opløsning?!

Hvad siger i vil det være en ok løsning - med fornuftigt resultat?

Alternativt har jeg overvejet at sælge den Dell skærm og købe en 23" Samsung LE-23T51B der kan fåes til lidt over 5k i tyskland.

Eller sælge Dell og købe den nye Asus W191 der linkes til herinde på forsiden og smide den ovenfor nævnte tuner. Vil det mon være bedre?

Håber i kan hjælpe lidt da vi gerne vil have vores gamle klods af en 28" CRT ud af soveværelset.

P:S vidste ik om jeg skulle poste herinde eller under TV forum?!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
At skifte Dell skærmen ud med en anden model uden tuner synes jeg ikke er en god løsning. En tuner der leverer 1280x1024 kører i 5:4 men din monitor kører jo 4:3 så det vil ikke se så godt ud. Der vil det næsten være bedre at lade tuneren køre ved 800x600 i stedet.

Den samlede oplevelse vil jeg dog skyde på, bliver bedre med et rigtigt TV og du kommer jo næsten op på samme pris samlet, hvis du skal ud og have en tuner til 1400 kr. ved siden af. Du kan påregne bøvlet med at slukke for Dell-monitoren manuelt, samt udgiften til højttalere i dine overvejelser.