Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JacobKirkegård
Hej

Jeg købte mig en Sony AF8 55" til Black Friday og nu kunne jeg godt tænke mig at hænge dyret op på vægen. Der skal helst være mulighed for at dreje fjernsynet til siden, men er noget i tvivl om hvilket ophæng jeg skal købe da jeg kun har gipsvæg og jeg jo ikke ønsker at det falder ned. Ophænget må meget gerne hænge så tæt på vægen som muligt, men da budgettet blev maxet ret meget ud ved køb af tv'et må det meget gerne være billigt.

AF8 bruger Vesa 300x200 og vejer 18,7 kg.

Håber meget på at I kloge hoveder kan hjælpe da jeg godt nok synes jeg har googlet meget og ikke bliver meget klogere.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vogels 505 hvis du kan leve uden tilt/drej. Husk ordentlige gips-plugs - expandet bruger vi herhjemme (dobbeltlag).
Af JacobKirkegård
Takker for buddene, men mangler stadig et godt bud på et drejbart ophæng samt svar på om det billige fra Haralf Nyborg er godt nok? Er ikke klar over hvor meget pris og kvalitet hænger sammen når vi taler tv ophæng og om merprisen virkelig er det hele værd?
Brugeravatar
Af Vailant
HN beslaget kan bære 45kg, så det skal nok holde.

Jeg er mere bekymret for din gipsvæg når du vil have muligheden for at dreje TV'et ud.
Der kommer en del mere træk i beslaget når TV'et trækkes fra væggen end hvis det bare skulle hænge flat op mod væggen.

Jeg har selv fuldmuret vægge, så jeg har ingen erfaring med gipsvægge.
Af nilsson
ophænget fra harald nyborg har jeg et samsung ks 8005 i 55" hængende på--ca 35 cm. fra væg, virker glimrende. Det med gipsvæggen ville jeg ikke være tryg ved, men selve beslaget er godt nok