Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg går ud fra, at du tænker specifikt på OLED-tv? Her er de modeller, som vi anbefaler: https://www.flatpanels.dk/fokusartikel. ... 1169844738

Der er forskelle i billedkvaliteten på de forskellige OLED-tv, men de holder generelt et meget højt bundniveau. Anbefalingen vil være at afsætte lidt i budgettet til en ekstern medieafspiller såsom Apple TV eller Chromecast Ultra - eventuelt en spilkonsol til spil i HDR.
Af Simsen
Tak for svar Rasmus :) Jeg har Apple TV 4k allerede, og ja som du selv er inde på OLED-tv
Jeg tænker mere på nuværende tilbud og forskellen på feks LG B8 og C8 udover processoren er bedre, kan det betale sig og investere i OLED-tv nu eller skal man vente til HDMI 2.1 udkommer engang i 2019/20 og nøjes med et LCD/LED indtil da ? :)

Mvh Simon
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er ret få indikationer på, at HDMI 2.1 skulle nå at komme i 2019. Rapporterne angående SoC på nye produkter hinter, at man for ganske nyligt har valgt producenten af chipsættet for eks. LG's vedkommende, men det er højest usandsynligt, at de kan have færdige eksemplarer med til januar i så fald.

Der er nogle fede features i HDMI 2.1, men vær OBS på, at alt tilbehøret jo også skal understøtte det, så VRR og Fast Media Switching får du ikke glæde af før eks. konsollerne understøtter det (Xbox X understøtter VRR nu).

Hvis du ikke har et akut behov for et nyt TV, så vent, men hvis du er i markedet efter et, så kommer du til at vente længe før du får HDMI 2.1. Og hvem ved hvad der ligger lige om hjørnet - for der er ALTID noget nyt på vej.
Af Simsen
Tak for input og svar Torben :) Jeg skal ud og have et nyt TV uanset, og jeg har kigget på LGs sk9500 og deres B8/C8 - samt panasonic fz800 som sælger kan lave til mig for 7000,-kr da jeg umiddelbart ikke er afhængig af smart tv pga Apple tv 4k som jeg har købt, kan også se Philips pos9002 er på bud til 10k nu, kan ikke beslutte mig for hvad jeg skal købe eller gå efter...:)

Hvordan er et Sony XF85 i forhold til de overnævnte ? skal man holde sig væk fra det
Af Simsen
Super jeg dropper dem, men jeg er stadigvæk i tvivl om hvilket af de OLED-tv der yder bedst, kan man sikkert gå med B8 eller ville i råde mig til at tage en af de andre modeller ? :)

Tak for hjælpen :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Panasonic FZ800 er en lidt overset model, men rent billedmæssigt, så er den i referenceklasse. Både LG og Panasonic halter lidt efter Philips og Sony når det kommer til frame-interpolation, så FZ800 og B8 vil være en smule underlegne på materiale i lav fps. LGs Alpha 9 processor fås først fra C-modellen og op, og den klarer det bedre.
Af Vasen
Hvis man (som jeg) ikke normalt aktiverer nogen form for frame-interpolation, er Sony så stadig lidt bedre end f.eks Panasonic eller snakker vi marginaler? Her tænker jeg udelukkende til film i 24fps.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, så vil du faktisk få et lidt bedre billede out-of-the-box med Panasonic, da standardprofilerne er en smule bedre. Generelt er det virkelig marginalerne der adskiller OLED-modellerne, så du går ikke galt i byen med nogen af dem. Panasonic har ydermere den fordel, at deres ABL ikke er så aggressiv, så den kan opretholde en ret høj lysstyrke længere end Sony'en kan.
Af Vasen
Cool. Hvis de så bare lavede FZ800 i 77" :-)
Af kamikazedk
Det er da vildt så hurtigt at LG's B8 i 55" er kommet ned på de 9.999 kr. Noget hurtigere end sidste år, så vidt jeg husker.
Af dktipe
LG 65 C8 er nu nede på 19.871 dvs på niveau med Sony KD 65AF8 som har stået til 19.999 i et stykke tid nu.

LG 65 B8 er nede på 17.156 men umiddelbart ikke nok at spare på den frem for C8 eller Sony.
  • 1
  • 120
  • 121
  • 122
  • 123
  • 124
  • 203