Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af DaneLaw
Dog ingen dato for hvornår singles day tilbudene reelt ser dagens lys, men alene "når vi kommer lidt tættere på datoen" med alle ettallerne, men det er som bekendt kun for singler, - og folk med lysten til at date et produkt som Elgiganten så flot udpensler det med askillige "produkt versus fat jew intim videoer". :o
https://www.elgiganten.dk/cms/singleday/singles-day/
Af Grandahl
11/11 meget sjovt. Dengang folk betalte i terminer på deres huse, blev den dag kaldt "Fandens Fødselsdag" synes jeg at huske.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Elgiganten har 55" Philips POS9002 til 8.999 inkl. 6 mdr. Viaplay.
https://www.flatpanels.dk/fokusartikel. ... 1320152757

Bilka og Føtex havde den også, men det ser ud til at de har udsolgt. Elgiganten melder om 100+ eksemplarer og at tilbuddet gælder til udgangen af oktober. Jeg tror, at POS9002 skal ryddes fra lagrene nu. Når den er væk, er det nok slut med 2017 OLED.
Af Grandahl
Tak for det vasen, så var det 11 dec og ikke 11 nov ;)
Af Vasen
Har selv fødselsdag den 11 december, så den er hørt et par gange ;)
Brugeravatar
Af DaneLaw
jepper' fandens fødselsdag 11/6 og kan huske det var noget jeg studsede over som lille da jeg selv har fødsesldag 11/6 og fandt så senere ud af det var noget skattehalløj, men var især som lille pavestolt over at alle i kongeriget flagede for en på ens fødselsdag 11/6 (1977) men kommer ikke til at ske 2019 og skete vist heller ikke i 2018 da flagningen på denne dag som bekendt var kva Prins Henrik som netop har førdselsdag 11/6. så ikke mere folkelig flagning på ens egen fødsesldag,. :( total nedern, nu hvor man nærmest tog det for givet.. O_O

Fandens fødselsdag er både 11/6 og 11/12 og bunder i afdrag og terminsdage og er en navnetradition år 1888/1656, [wiki]
sorry off topic og ja det er ikke overvældende hvad der er tilbage af 2017 modellerne, ikke mindst en af de mest populære og solgte modeller..
55B7V Elgiganten ej online salg og 1 tilbage 1 varehus. Næstved 9996 DKK (Demomodeller forekommer)
https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... -oled55b7v?
og Power melder alt væk ej tilængelig - udsolgt i både varehus og online.
https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-521495/

Bliver interessant at se hvor langt ned 2018 modellerne kommer ved efterårets udsalg.. antager vi ser dem mellem 8 og 10k.
i 2017 var vi som bekendt nede omkring 9.800, erindre jeg købte mit B7V i oktober 2017 til 9.777 inkl. en 772 netflix værdikode ved et tilbud som varede en hel weekend, så reel pris godt 9k i min optik og opgraderingen til 2018 modellerne er jo ikke overvældende og slet ikke når mange som skal købe fjernsyn til disse summer dags dato har 2.1 standarden in mente.
Så mon ikke vi ser endnu lavere bunde dette år for at imødekomme produktionen. :)
Brugeravatar
Af bbplayer
Rasmus,
har du noget info omkring dette design?
Capture3.JPG
Capture3.JPG (12.24 KiB) Vist 2988 gange
Lyden skal vel absolut ikke sidde sådan, har du set den vægophængt?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det startede med G6 og blev videreført i G7. Med G8 (som ikke kommer til Norden) er de gået over til et andet design.

Men meget elektronikken sidder i foden, så den kan ikke undværes. I stedet kan man flippe den op horisontalt, hvis man vil vægmontere tv'et. Skærmen er ret pænt bygget (ud over at man ikke kan blive fri for boksen) i glas og metal, så vidt jeg husker. LG kalder det vist noget á la "display on glass". OLED-panelet siddet ikke klistret på glaspladen på samme måde som på E-serien. De gange, hvor jeg har set G-serien synes jeg, at den har taget sig ret godt ud.

EDIT: Her kan man se, hvordan den flipper op horisontalt ved vægmontering:

Billede
Brugeravatar
Af bbplayer
ahh, så den ender med at have samme tykkelse som andre OLED skærme i bunden :)
Så skal man lige være smart og pille mursten ud, og stille den derind, så tv stadig kan komme helt flat op på væggen, hvis man vælger den model.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Kunne godt ligne en returvare, ja.

Mht. G7 så tror jeg, at kølingen kan blive lidt problematisk, hvis man lukker rummet til elektronikboksen for meget af. Det er ikke noget, som LG har bekræftet, men det er nok værd at tjekke på forhånd, hvis man påtænker en sådan løsning. Flere wallpaper-produkter med mere fleksible boks-løsninger må være vejen frem :)
  • 1
  • 118
  • 119
  • 120
  • 121
  • 122
  • 203