Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Ville lade tilbudene være afgørende på OLEDérne. Der er jo ikke den store forskel på dem. Nu ved jeg ikke om du har designmæssige præferancer? eller andet der vil gøre du vil vælge det ene frem for det andet.

Der har lige været en shootout i hvor de har været involveret, men det har du nok læst.
Enig m Grandahl . Har selv Sony A1 i 65" og nogenlunde samme brugsmønster , dog ikke gaming . Sony går for at være marginalt bedre til at håndtere bevægelser , men ved ikke hvor synligt det er vs C8 . Under alle omstændigheder får du et fantastisk billede . Men bemærk, at live-sport via streaming - som udgangspunkt - er noget skrammel .
OLED skærme har hurtig pixel opdateringshastighed og håndterer derfor bevægelser bedre end LCD. Men som Lennon siger, Sony er stadig lige en tand bedre til det, for det er trods alt deres niche. LG C8 er bedre til at spille PS4 Pro, grundet betydeligt lavere input-lag end nogen af Sony-modellerne, derudover har LG en bedre og hurtigere smart-platform hvis det er af nogen betydning for dig. Jeg ville vælge en OLED. Tror desuden også at ZF9eren er dyrere end både AF8, AF9 og C8.
Pga bevægelse, sport, fodbold hælder jeg mest til Sony. Design er flot da højtaler er flyttet ind mod midten. Slank kant rundt om tv’et.
Sony AF9 65 til 32000 kr. Dog fåes med rabat.
Sony ZF9 65 25000 kr. Fåes også med rabat.
Lg C8 65. 20000 kr. Trækker lidt pga prisen.

Skal op til Sony Lyngby og se AF9. :-)).
Tror ikke der er en verden til forskel på bevægelse på de nyeste OLED og så de bedste LCD. Men ja, vil man have toppen af poppen inden for dette område, så er det Sony's LCD man skal have.

Men spændende tv du kigger på. Havde jeg ikke lige investeret i en XE93 sidste år, så ville jeg bestemt også kigge nærmere på Master series..:-)
Som Jyde ville jeg tage udgangspunkt i C8 > tage besværet og få den hjem og afprøve (uden at lave en komplet opstilling) > er den tilfredsstillende så er det DEN > ellers AF9 , men plus12k (!) ?
Jer er fodboldidiot og sindsyg glad for min Sony A1 , - har defor svært ved at anbefale andet end OLED . . .
Må indrømme at jeg er vild med designet på Sony AF9/A1. Der er nogle der ikke bryder sig om at skærmen hælder en tand, men jeg synes det ser helt vildt stilet ud den måde de får det til at ligne et billede med fod. Jeg synes dog prisen er lidt i overkanten. Også spændende det de har gjort med lyden, hvor skærmen praktisk talt er højtaleren. Er AF9 overhovedet kommet i handlen endnu?