23 sep 2018, 21:25
Hej alle
Jeg har lige købt TV'et og er indtil videre ganske fint tilfreds. Mit gamle tv var en ældre sag, så der er en kæmpe opgradering på billedet! Dog er der en lille ting, der irriterer, og jeg tænker, at det nok er mig, der er dum på en eller anden måde.
Jeg har kalibreret billedet efter flatpanels test. Det ser skide godt ud! Men hver gang jeg skifter input, skal jeg sætte kalibreringen igen. Så hvis jeg har siddet og kalibreret i Netflix-appen fungerer kalibreringen umiddelbart kun her. Ser jeg flow-tv, skal det også lige kalibreres. Sætter jeg en USB-enhed til, er kalibreringen tilbage til udgangspunktet igen. Umiddelbart forbliver kalibreringen på hver enkelt source efter jeg har sat den, så på et eller andet tidspunkt har jeg vel kalibreret på tværs af dem alle, men jeg synes godt nok det virker vildt. Jeg havde forstået det sådan, at der kun var to forskellige kalibreringer: en til SDR og en til HDR.
Misser jeg en eller anden setting, som gør mine ændringer gyldige på tværs af alle modes?