Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hjælp

Har fået dette problem .
Når jeg slår undertekst til via tekst tv går der ca 2-3 min så for jeg denne besked --Tryk på vilkårlig tast for at annullere pause

Jeg kan ikke finde nogle steder hvor jeg kan slå pause fra ?

Nogen der har en ide om hvordan jeg får det slået fra ?

Det var konen der ville have undertekster på da hun så klovn på tv-2 og så fik hun denne besked hvor hun så måtte tryk på en vilkårlig knap ca hver 3min !
Det tror jeg ikke du kan slå fra, det er en beskyttelse mod burn-in, sker også på teksttv for mig. (det er jo det der bruges til undertekster).

Tænk hvis du faldt i søvn med superligastillingen på TTV og Brøndby lå nr. 1, det ville du så kunne nyde i al evighed, brændt ind i din skærm. Skrækkeligt scenarie. :D

Det virker dog lidt overdrevet, men der tages åbenbart ingen chancer.
har tilsluttet mit apple4k til HDMI 1 (HDMI 2 bruges til canal digital boks) og den står hele
tiden og svinger mellem HDMI og HDMI 2, har brugt high speed kabel, jeg kom så langt at den spurgte om jeg ville se hdr og jeg accepterede, men nu forbliver skærmen sort og der kom en
meddelelse om hdr indhold . tv står på UHD 4.4.4/2.2 kan det passe at jeg ikke kan bruge HDMI 1? har ikke prøvet de andre HDMI bag på tv, for så skal jeg pille det hele ned af væggen for at komme til, håber på lidt hjælp
C.O skrev:Hej Pede8000

Skal du også trykke på vilkårlig knap hver 3 min for at du ikke skal få sort skærm når du bruger undertekst via tekst-tv ?
Nej, jeg benytter stofa smarttv box, og her opstår problemet ikke, det opstod da jeg under vm havde stikket direkte i tvet, for at se 4K indhold. Tror at tvtuneren sender en melding til styresystemet om at der er et statisk billede og at man derfor skal foretage sig noget aktivt for at undgå burn in. Det er min teori, ikke fakta. O_O
Ok

Har nu skrevet til philips og venter svar !

Men hvis der var en der lige kunne prøve at sætte undertekster på en tv-2 udsendelse via tekst-tv for at se om det er et generelt problem eller det kun er hos mig det sker.
Så har jeg noget mere til philips når de vender tilbage !
karuso skrev:har tilsluttet mit apple4k til HDMI 1 (HDMI 2 bruges til canal digital boks) og den står hele
tiden og svinger mellem HDMI og HDMI 2, har brugt high speed kabel, jeg kom så langt at den spurgte om jeg ville se hdr og jeg accepterede, men nu forbliver skærmen sort og der kom en
meddelelse om hdr indhold . tv står på UHD 4.4.4/2.2 kan det passe at jeg ikke kan bruge HDMI 1? har ikke prøvet de andre HDMI bag på tv, for så skal jeg pille det hele ned af væggen for at komme til, håber på lidt hjælp
Lyder rigtigt meget som et "hand shake" issue. Har du prøvet at slukke for hele dynen. (og naturligvis tænde igen, først tv og derefter ATV).

Vælg evt 4K SDR i menuen / YCbCr / Krominans 4:4:4 (prøv 4:2:0, det har inen betydning på dit tv) / match område og og frekvens slås til. ATV indstiller
lige pludselig virkede det hele, jeg ved ikke rigtig hvordan.
Er lidt skuffet, har prøvet at afspille fra DR appen men synes det flimrer eller ryster på en
un underlig måde, ganske svag, kan ikke holde ut se på det.
Afprøve HDR mode som det foreslås går skærmen ganske rigtig i sort og står og leder efter den
rigtige opløsninger, finder den ikke og meddeler ikke understøttet videoformat, og HDR indhold, har en pokkers besvær med at komme ud af det, hvis det samme gør sig gældende ved leje af film, så synes jeg den er ubrugelig. ærgelig
sådan da, måske er det mig der er sart med hensyn til billedfrekvens, så lige Vuelta på tv2 sport via canal digital app. microstutter hvilken lettelse og komme over på canal digital box, så nu kom jeg af med lidt frustration.
karuso skrev:sådan da, måske er det mig der er sart med hensyn til billedfrekvens, så lige Vuelta på tv2 sport via canal digital app. microstutter hvilken lettelse og komme over på canal digital box, så nu kom jeg af med lidt frustration.
Tror du får bedre hjælp på ATV 4K tråden, det er ikke dit TV der driller.
Bare et godt råd.

Hos mig kører det fint, men vær lige opmærksom på at de forskellige apps ikke er lige gode....
Fik denne besked fra Philips :

Hej Carsten,

Tak fordi du kontakter os. Din forespørgsel har fået følgende svar til dig i dag.

Vi er bekendte med dette problem og på nuværende tidspunkt ligger problemet indenfor TV'ets specifikationer, hvilket betyder det ikke er en fejl i TV'et.

Dog er vi selvfølgelig i gang med at få dette løst, da det ikke burde være sådan.

Løsningen vil forhåbentlig komme med i næste softwareopdatering, så sørg venligst for, at holde TV'ets software ajour.

God weekend!

Venligst brug besvarknappen for at besvare denne mail. Når du svarer skal det være uden at ændre på emne/subject feltet.

Du vil muligvis modtage en kort spørgeundersøgelse omkring din kontakt og support du har modtaget idag. Dit feedback og kommentar vil være til stor hjælp, da det vil give os mulighed for at forbedre vores service. Hvis du har yderligere spørgsmål, kontakt os venligst.

Med Venlig Hilsen,
Trine
Philips TV Kundeservice.

Så må vi se se om den er med næste gang !

O_O
Sejt! Håber på en god opdatering af Android ved samme lejlighed!
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 36