Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MadsJørgensen1
Skal man købe den 55" Sony har til 7k. Mit budget var 6000, men skal jeg lige strække det lidt og købe xe9005eren?
Af Beckham
En af de bedste bud i prisklassen efter min mening.....der findes også nogle ok Samsung modeller i den prisklasse. Kan dog ikke lige huske hvad de hedder.....
Af Grandahl
Nu kender jeg ikke dine forventninger/krav eller hvad du vægter højest ved et tv.. Men hvis HDR og 4K ikke er vigtig kunne denne OLED være en mulighed, her får du stadig alle de billedmæssigt fordele LCD skærme ikke kan præstere.

https://www.pricerunner.dk/pl/2-4242295 ... ign-Priser
Af janbau
Grandahl skrev:Nu kender jeg ikke dine forventninger/krav eller hvad du vægter højest ved et tv.. Men hvis HDR og 4K ikke er vigtig kunne denne OLED være en mulighed, her får du stadig alle de billedmæssigt fordele LCD skærme ikke kan præstere.

https://www.pricerunner.dk/pl/2-4242295 ... ign-Priser
Den skal du ikke vælge da den ikke er 4 k Og HDR det er kun 1080 P noget man ikke skal give 7000 kr. for trods det er Oled det vil du fortryde.

Nu vil du også helt sikkert få en bedre skærm i Sony xe 9005 trods det at det er Lcd. Den vil være meget bedre til at vise Sport da der sider en meget bedre billdproceser.

Den oled der henvises til her har ikke samme billedmotor som sider i Lg 4 K oled som feks C7 fra 2017 .

Den burde kun koste 5000 kr. trods det er Oled.

Hel ærlig ville du selv købe den Grandahl når man i sidste uge kunne få PANASONIC TX-55EZ950E til 7999 kr.
Af Grandahl
Jamen Janbau.. hverken dig eller mig kender til køberens tv vaner.. hvis det nu forholder sig sådan at køberen bare ser flow tv som mange jo gør, måske med et lille Netflix abonnement som de ser en film på i ny og næ.. Jamen så mener jeg den OLED er et bedre valg, jeg har set OLED der er en 2-3 år gammel ( jeg har selv en ) og XE90, jeg mener at forskellen i bevægelse er lille, og det langt fra er alle der vil tage notits af det..

Jeg er generelt forlængst stoppet med pådutte andre hvad de skal vælge, da der er voldsom forskel i hvilke præperancer folk har i deres priotering.. Jeg har set ligefra at det vigtigste har været en hvid skærm som første priotet, også kommer alt andet herefter.. Min kone vil have vores Samsung fra soveværelset i stuen da hun er langt mere komfortabel med at styre rundt i menu/sætte den til at optage via EPG, Tizen osv.. Dette på trods af at vi har en OLED i stuen med langt bedre billede, det er irrelevant for hende.

Hvad jeg selv ville have gjort er jo ikke spørgsmålet her, det er ham køberen der efterspørger hjælp det er afgørende for.
Af PeterD
MadsJørgensen1 skrev:Har også overvejet at købe et OLED men da jeg ser en hel del fodbold hælder jeg til Sony'en ?
Fornuftigt. Det er ligeså godt, hvis ikke bedre end OLED på det punkt
Af janbau
Jamen Janbau.. Mener stadig den Oled der er et dårligt valg til 7000 kr. nå nu man kan få en fuldblods Oled til 7999 kr. så jeg kan ikke anbefale den skærm da det nu er 4 K og måske HDR hos nogle.

Og ja du kan godt have ret med at mange ikke har behov for 4 k eller HDR for den sag skyld det har jeg faktisk haft inde på livet her i min egen familie . Min datter kan ikke se at den fladskærm jeg gav dem i bryllupsgave er i 4 K i 55 tommer en Sony X 8509 C da de gik fra en Af Sony s 40 Tommer topmodeler som jeg også havde foræret dem i gave .
En del påstår de ikke kan se at en 55 Tommer viser et 4 k billede kontra et 1080 P billede .

På min Waoo tv boks opskalleres det til 4 k af fladskærmen og jeg kan nemt se forskel på 1080 P og 4 K
Af Grandahl
Ja jeg er enig Janbau, det eneste jeg vil sige at priotet er forskellig bare der er to forskellige mennesker tilstede..
Nu kan jeg ikke se noget OLED i denne uge af de nyere til 8000kr men det var også det jeg klart ville have valgt, men nu var der en OLED inden for hans prisramme, også ville jeg bare bringe den i spil for ham som en mulighed.

Argumentet jeg bruger overfor konen for ikke at skulle skifte den Samsung LCD ned i stuen som hun ønsker, er at når vi alle 4 ser tv sammen, hvilket af og til gør, så kommer betragtningsvinklerne rigtig til sin ret ved en OLED, den kan hun alligevel ikke komme udenom ?
Brugeravatar
Af DaneLaw
Ville være relevant at høre hvodan du ser din fodbold da jeg mener denne part spiller en del ind.
For hvis du gør som jeg og nogle gange må ty til elendigt IPTV stream, så kan du meget vel ende op med en hkkende og stutteri affære på et OLED og her vil jeg alt andet lige tror at et TV som XE90 ville gøre det en del bedre da Sony har nogle gode algoritmer som kan nurse & blurre signalet og hermed resultatet.

Men hvis du ser fodbold fra nogle af de nye signaler som Viaplays UHD/4K 50fps og hermed et matriale som er loyalt. - så vender det op og ned på det hele og her er det mit indtryk af OLED 4K er i en klasse for sig (også ved sport), men det kræver at signalet er godt og et højt niveau af frames pr second fps da der er ingen lille mor på et 4K OLED' der er kold afegning og svaghederme kommer mildest talt frem i lyset for nu at blive i billedjargon -. kontant pixel-afregning... :)

Var ihvertfald imponeret over hvor godt sport så ud på mit B7V OLED når fps først blev gearet..
Af janbau
Ja jeg var også meget betænkelig ved valg af Oled til sport netop på grund af bevægelse og jeg ser meget sport så Sony XE 9005 stod højt på listen, Men ! jeg ser rigtig mange film og havde købt en 4 K Blu-ray til min Sony X 8509 Led som ikke er god til HDR men var super til sport.
Men da jeg besluttede mig for køb kunne jeg ikke lige få XE 9005 til 6999 kr. men 8888 kr. Jeg valgte så en C7 OLED i stedet og har egentlig i lang tid drømt om en OLed den fik jeg så til 8999 kr. super pris i Power da jeg havde en 10 % Rabat kode. At XE 9005 så faldt til kun 5999 kr. hos Power ugen efter køb af C7 fik mig til at Bande lidt men beholdt alligevel C7 OLED da HDR bare ser godt ud på en sådan skærm. Og må egentlig sige at sport også ser godt ud på en OLED på mit setup, Jeg får det via Fiber fra Waoo 4 K Tv boks hvor alt indhold opskaleres . Derudover så jeg Vm I Fodbold på Kabel i 4 K HDR og det fungerede bare super billede.