Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af midway
jeg har siddet og kigget lidt frem og tilbage på en 19" skærm til min søn til jul i prislejet ca 1300.-. jeg har kigget på følgende 2 skærme
Acer AL1916WAs
Acer P191W
og jeg kan se de kun har rgb stik. vil dvi stik være bedre
skærmen skal bruges til spil og skole

men hvilken er bedst og findes der alternativer der er bedre

M.v.h

Lennart
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du må ikke købe en skærm uden DVI tilslutning. Det kan potentielt give nogle kedelige effekter i billedet.

For 1300 kr. får du dog ikke rigtigt nogen skærm med DVI på 19", som jeg umiddelbart kan anbefale.

Det skal dog siges at eksempelvis denne Mirai har fået positive bemærkninger:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ?ID=211217
Af midway
hvad med en HP W1907v til lidt flere penge
eller hvad er der ellers i det prisleje
Af midway
nice TYPO

men hvad kan så anbefales i prislejet 1500-1600.-

M.v.h

Lennart
Af TYBO
Tjaa... en 19" er da ok...men skal du have ham helt oppe og ringe så tag: http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ?ID=395937 denne.

Ikke så meget mere i prisen men de 22" gør det hele lidt sjovere.

Har selv den skærm.

Der er endda et DVI kabel med i pakken....så spare du også for at gå ud og købe sådan en...de er ret dyre.

Hvis jeg skulle have valgt en af de 19" og skulle kigge efter prisen så havde jeg valgt:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ?ID=214416

Nec har altid lavet fede skærme.

Jeg synes at widescreen til 19" gør dem for små.
Af SimTex
Jeg ville umiddelbart tage Samsung SyncMaster 940BW, kendt fabrikant, og god response tid på papiret i hvert fald jeg kunne ikke lige finde nogle tests.

Godt nok er den widescreen, kan man lide eller ej, jeg fortrække det og det er især et plus på den her skærm fordi den har tilt, hvilket han godt ville kunne bruge når han skal skrive dansk stil i word ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
19" widescreen har kun 1440x900 opløsning, hvilket ikke er ret meget. En alm. 19" skærm har flere pixels, derfor koster den også lidt mere.
Senest rettet af Torben Rasmussen 10 dec 2007, 02:31, rettet i alt 1 gang.
Af zemo
yakken skrev:19" widescreen har kun 1440x90 opløsning, hvilket ikke er ret meget.
Det må vist kaldes widescreen :D
Af Gabba
zemo skrev:
yakken skrev:19" widescreen har kun 1440x90 opløsning, hvilket ikke er ret meget.
Det må vist kaldes widescreen :D
God humor! :p

Selvom Yakken har rettet det (honest mistake), så er det foreviget i dit quote.

Hvis jeg skulle give en skærm i julegave, så ville jeg give et gavekort en en skærm efter nytår, for der er priserne helt sikkert lavere. Men det giver nok mindre fred i juleferien, end en fysisk skærm ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg tror ikke I skal forvente noget prisdrop bare fordi det bliver nytår. Internetbutikkerne har i forvejen ret lave priser og historisk set så falder disse ikke pludseligt pga. nytåret på nettet.
Af midway
d.v.s at jeg skal vælge hvad ?? eller hvad er den bedste til gaming/skole skærm for min 12 årige knægt

M.v.h

Lennart
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har allerede givet dig mit bedste bud indenfor din priskategori. Ellers skal du se om der er en butik der har en udstillingsmodel til salg til billigere penge, men det kræver noget fodarbejde.
Af TYBO
Priserne falder ikke i perioder men løbene gennem hele året.
Men f.eks. 22"...det er minimalt hvor meget de falder...min skærm er faldet ca. 200kr på 1 år.

Men angående VGA port så har jeg haft en kone PC som kun havde VGA output på grafikkortet. Dertil havde jeg en skærm med S-IPS panel...(Som Yakken også har) og den fejlede af og til i instillingerne...det gjorde den ikke med DVI.

Men efter hun har fået en 22" med TN panel som hun også kører med VGA så er det ingen problemer.

Kan faktisk ikke se forskel på DVI og VGA signalet.

Men lad være med at købe en 19" i widescreen....det er for småt.