Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hoth
Jeg har for nylig købt et LG OLED TV (OLED55C7VAEN), som er tilsluttet den nye 4K boks fra Yousee.

Jeg oplever dog, at når udgangssignalet fra TV-boksen fra Yousee er sat til 4K (2160P), så hakker billedet med jævne mellemrum. Dvs, der kommer et meget kort udfald på både lyd og billede. Dette gælder både rene 4K-kanaler (som fx VM-kampene), men også andre kanaler (HD etc).

Det er superirriterende - og kan kun løses ved, at jeg sætter udgangssignalet på boksen til 1080P.

Jeg har forsøgt alt muligt for at løse dette uden resultat, herunder skiftet 4K boksen fra Yousee og købt nye HDMI-kabler. Og så har jeg flere gange talt med Yousee, der ikke mener problemet er hos dem.

Så nu er jeg lidt på bar bund - er der nogen, der ved, hvordan jeg kommer videre herfra? Er det et problem med skærmen - og skal den byttes (er købt hos Power)?

BH Kasper
Brugeravatar
Af bbplayer
Måske skal du lige forklare indstillinger på tv, og hvad profil du kører, og hvad du har ændret i den sidste tid.

Sådan noget kan hurtigt være fordi du har sat indstilling på motion eller andet på dit tv, og så kan du kun rette ved at nulstille tv? er det prøvet?
Af Hoth
Jeg har ikke pillet ved indstillingerne på TV'et - men det blev købt præ-kalibreret af Power. Jeg har desværre ikke en anden 4K-kilde, jeg kan sætte til - men det må jeg ud og låne....
Brugeravatar
Af bbplayer
Så skriv dem ned, og gengiv her, det er nok der du skal kigge først. Du må da kunne se billede profil som er aktiv på den indgang du ser på?
Brugeravatar
Af Pede8000
Jeg ville ogå kigge på profilen, prøv at slå billede- "forbedring" fra.
Tror det hedder trumotion på LG. Ellers slå alt under bevægelse fra. Se om ikke det hjælper.

Du kan jo altid aktivere det igen.

Normalt ville det blive deaktiveret i en kalibrering, men man ved aldrig med Power-/ Elgigant- kalibreringer.

;;)