Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Funkynex
Hej

Jeg håber der er nogle i dette forum der kan pege mig i den rigtige retning.

Sagen er den, at jeg har et lækkert 65" B7 som jeg rigtig gerne vil have op på væggen. Jeg står dog i den situation, at jeg ikke selv kan klare opgaven pga. rygproblemer og manglende assistance.

Jeg kan se der findes forskellige firmaer der tilbyder denne service, men før jeg springer ud i det, vil jeg høre om i kender nogle i kan anbefale?

Samtidig vil jeg høre hvilket beslag i vil anbefale, for at få skærmen til at sidde så tæt på væggen som muligt?

På forhånd tak.
Hvis du skal bruge de HDMI, den optiske port eller LAN porten, så skal du nok ikke montere den helt klinet op af væggen. Min bror har monteret sit B7 (dog 55”) på et Vogels 205.
Af Funkynex
Torben Rasmussen skrev:Hvis du skal bruge de HDMI, den optiske port eller LAN porten, så skal du nok ikke montere den helt klinet op af væggen. Min bror har monteret sit B7 (dog 55”) på et Vogels 205.
Tak for dit svar. Jeg skal netop benytte mig af både HDMI og LAN porten, så tak for heads up :)
Der er to HDMI på siden, så det er kun hvis du skal bruge alle 4 at det kan give pladsproblemer. Mht LAN, så kan man nok strippe kablet for den hårde plast omkring stikket hvis det ikke er fleksibelt nok. Det har jeg før gjort.
Det behøver ikke være fysisk krævende, at sætte beslaget op. Hvis det lader sig gøre uden at overbelaste noget, så skal der blot bores nogle huller til beslaget, som så skal skrues i og så skal selve beslaget sættes på TV'et. Så mangler du kun et par hænder til lige at hænge TV'et op i de 30 sekunder dette tager. B7 er heldigvis et af de letteste TV du kan få fat på, så det behøver ikke være en vægtløfter du finder til at assistere.