Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej :)

Som titlen hentyder er jeg interesseret i at indstille min nye 226Bw med S panel.
Har søgt lidt på forummet, men kunne ikke rigtigt finde noget seriøst.

Har rodet lidt med Magictune's "Color calibrations" men har svært ved at se en forskel.
Har fundet en del brugerlavede profiler med indstillinger til skærmen, men de er alle til modellen med A og C paneler.

Nogen der har noger erfaring på dette område?
Eller burde det ikke være nødvendigt at justere en 226BW med S-panel?

Mange tak

:)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Alle TN baserede skærme har godt af at blive indstillet korrekt uanset hvem der laver det. S-panelet refererer blot til at det er Samsung der har lavet panelet selv, men det er stadig et TN panel.

Vi har desværre ikke selv haft skærmen til test, men du kan måske lede nogen af de reviews der findes på nettet igennem, såsom dem fra behardware.com.
Af ust
Hej igen.

1)Tak for dit svar, godt forum med det har i vel hørt før :)

Som sagt har jeg ledt, og fandt frem til en tråd på HardForum: http://www.hardforum.com/showthread.php ... 30&page=70

Navnligt et indlæg fra en, som kalder sig Ego42 halvt nede på siden. Faktisk er hele den tråd ganske brugbar generelt.

2) Ved godt at det ikke er skik at "hijacke" en tråd mht. et andet emne, men syntes det var åndssvagt at lave en hel ny tråd.
Jeg har til min store sorg ( virkelig ) opdaget at selv samme nye skærm har en synlig vandret bjælke af "lys" helt foroven på skærmen når den viser mørke farver/sort; altså backlight.
"Bjælken" er KUN foroven. Både bund og sider viser et acceptabelt sort.
Nu overvejer jeg at bytte skærmen til en ny, da den jo kun er et par dage gammel - er problemet enestående for denne ene skærm?
Som sagt har skærmen et S-panel, nummer ME22H0CAA-1002 Slovakiet.

På forhånd tak

*UPDATE*
Nu hvor jeg har søgt lidt omkring mit problem, ser det faktisk ud til at "bjælken" ikke er lysrere men faktisk mørkere nogen der kan bekræfte dette?
Kunne godt være synbedrag eller noget O-O
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan bruge vores testprogram på forsiden til at undersøge dette. Sluk lyset i det rum du sidder og vis den sorte baggrundsfarve fra testen i fuldskærm.

Hvis du sender den retur kan du få en vilkårlig model af A, S eller C (eller måske en fjerde) da man ikke kan reparere backlight bleed uden at skille skærmen fysisk ad (ikke bare skrue skruerne ud altså - man skal ødelægge den).