Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Supergris
5 år gammel skærm, med god, men outdated teknologi, i en størrelse, der ligger lidt under de 55", som efterhånden er blevet normen.

Forvent ikke det store, men 2.000 kr., vil ikke være urimeligt, hvis du finder den rette køber.

Der findes stadig brugere derude, der mener plasma, er det eneste rigtige.
Jeg har stadig selv en Panasonic 50X60 hængende på væggen, som stadig gør det godt, men sjældent bliver brugt...
Senest rettet af Supergris 31 maj 2018, 21:25, rettet i alt 1 gang.
Af Supergris
Det kommer jo helt an på køberen, og jeg VED, der findes folk derude, der gerne vil give omkring 2.000 kr., for en fejlfri skærm af den type...

Så længe, der spilles med åbne kort, er der jo heller ikke nogle, der kan sige. det ikke er en fair handel.

Personligt ville jeg ikke sælge den under 1.500 kr., da billedkvaliteten stadig holder i forhold til de mest normale signalkilder, men prøv da at sætte den til salg, og se, om der ikke kommer nogle fornuftige bud, som jeg er ret sikker på, der gør, da det jo var en skærm fra øverste hylde for 5 år siden, og ordentligt 4K-materiale stadig ikke er let tilgængeligt for alle...
Af mhca
Havde du sat til salg for nogle uger siden, ville jeg nok have budt 1500-2000 kr.
Og det tror jeg er realistisk med lidt tålmodighed. Endda måske helt op til 2500 kr. da det er et fantastisk Tv!
Prøv evt DBA, hvor du når lidt bredere ud og så bare hav tålmodighed inden du går ned i pris.
Af PeterD
Med VM i bold lige om hjørnet bør du kunne hive nogle knaster ud af skærmen.

Plasma er stadig bedre til film og sport som udbydes i alm. HD på kanalerne, så Samsung og LG godt kan gå hjem og vugge..

Ved ikke lige med Sony og deres Motionflow/Triluminos teknologi...

Men med OLED nede under 10.000 kr er det svært for gode Plasmaskærme...

Nu skal alt jo være grønt og energivenligt med LCDskærme under 10.000 kr..Lidt ærgeligt for plasmateknologien som stadig slår LCD på sortniveau, måske farver? og betragingsvinkler.

Det er svært at se massiv forskel fra 4K og 1080 når du sidder 5-6 meter væk..
OLED har et lysere billed og farverne står endnu skarpere/klare med mere fylde, men der kan god klemmes mange gode timer ud af et godt plasmatv stadigvæk.