Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af HenrikT
Hej

Har nogle en mening om, hvad der er Best-buy af disse to, hvis HDR ikke er et issue.

XE90 - 65” : 9999,-
XE85 - 65” : 7999,-
Af HenrikT
Ja okay. Ved godt det emne er tyndslidt . . . og det endelige svar sikkert munder ud i, at jeg ikke skal spare de sølle 2K. Undskyld forstyrrelsen O-O

God weekend :p
Af Grandahl
Jeg vil mene at XE90 klart er de 2000kr mere værd. Billedet er noget bedre, HDR eller ej
Af janbau
Du skal helt klart gå efter XE 90 den er meget bedre end XE 85 . Den er bagbelyst som altid vil give et bedre biled uanset hvad du ser . Du skriver at HDR ingen interesse har men ser du Netflix får du jo HDR gratis. Og tænk på hvad streaming af HDR indhold kommer til at betyde i fremtiden.
Og 10000 kr. for en 65 Tommer Led i den klasse er da billig så køb inden de er udsolgt.

Ps Du Har jo et Sony X85 er det en 55 Tommer jeg har haft en i 55 Tommer .
Og ville også have haft en XE 90 i 55 Tommer men kunne ikke få den til en ordentlig pris i Pover så valgte Oled C7 som jeg fik til 8999 kr. i stedet. At den så faldt til kun 5999 kr. var lige ved at få mig til at ombytte .
Af janbau
Der er jo også 65XE9305BAE til 12000 kr. som lige er en tand bedre end XE 90 da bagbelysninger er bedre og den har Dolby Vision .
Men det er så 4000 kr. mere .

https://www.elgiganten.dk/product/tv-ra ... ?scid=SEM6
Af Supergris
janbau skrev: Og ville også have haft en XE 90 i 55 Tommer men kunne ikke få den til en ordentlig pris i Pover så valgte Oled C7 som jeg fik til 8999 kr. i stedet. At den så faldt til kun 5999 kr. var lige ved at få mig til at ombytte .
Hvornår har det været nede i 5999 kr.?

8999 kr., må da også siges, at være en absolut fin pris på et C7...
Af HenrikT
Tak for gode inputs, på trods af et slidt emne ??. Jov enig, XE93 er interessant med Dolby Vision mulighed. Og egentlig er beløbet ikke så forbandet vigtigt . . . .men bare det dér 10K princip ?
Af HenrikT
janbau skrev:Du skal helt klart gå efter XE 90 den er meget bedre end XE 85 . Den er bagbelyst som altid vil give et bedre biled uanset hvad du ser . Du skriver at HDR ingen interesse har men ser du Netflix får du jo HDR gratis. Og tænk på hvad streaming af HDR indhold kommer til at betyde i fremtiden.
Og 10000 kr. for en 65 Tommer Led i den klasse er da billig så køb inden de er udsolgt.

Ps Du Har jo et Sony X85 er det en 55 Tommer jeg har haft en i 55 Tommer .
Og ville også have haft en XE 90 i 55 Tommer men kunne ikke få den til en ordentlig pris i Pover så valgte Oled C7 som jeg fik til 8999 kr. i stedet. At den så faldt til kun 5999 kr. var lige ved at få mig til at ombytte .
Jep . . . KD-55X8505b. Stadig et fornuftigt tv, når jeg sammenligner med dagens udbud. Er vist IPS panel, men ikke SÅ dårlig sortniveau i mine øjne. Men står heller ikke med std. indstillinger :p
Af Supergris
Det er jo netop fordi, det IKKE er et IPS-panel, men VA!
XE9005 er dog et ret betydeligt skridt op, HDR eller ej, og kan fås til beskedne penge mere, hvis man fanger det på det rigtige tidspunkt.

Du kan ikke indstille dig ud af et dårligt sortniveau, hvis du står med et IPS-panel...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
B-modellen havde IPS. Det var først i C’eren at den fik VA og så skiftede de tilbage til IPS igen i XD85 og tilbage til VA i XE85. Meget rodet.
Af janbau
Supergris skrev:
janbau skrev: Og ville også have haft en XE 90 i 55 Tommer men kunne ikke få den til en ordentlig pris i Pover så valgte Oled C7 som jeg fik til 8999 kr. i stedet. At den så faldt til kun 5999 kr. var lige ved at få mig til at ombytte .
Hvornår har det været nede i 5999 kr.?

8999 kr., må da også siges, at være en absolut fin pris på et C7...
XE 90 i 55 tommer det var Weekenden den 11 maj den var nede i den pris. :)
C7 fik jeg fordi jeg havde en 10 % Rabatkode til brug når man handler på nettet og da den koster 9999 kr nu bliver det 8999 kr med rabat. :)
Af Basto
Jeg overvejer også stærkt XE90
Det skal nok være nu 8-) imens tid er.
Grunden til jeg vil vælge den er pga belysning .. Jeg fik solgt mit Panasonic Ex700 med et mareridt af et billede, pga dårlig kant belysning.
Så jeg vil sige at du skal snuppe XE90
Du kan jo altid fortryde inden 14 dage

Mvh Michael