28 mar 2018, 11:55
.
Hvad mht. gaming fx? Hvis man sidder og spiller NFS eller lign, i et par timer.. hvilket jeg har tildens til en gang imellem (med konstante bevægelser på billedet).. Anbefaler du stadig OLED? eller skal jeg gå til QLED (som jeg i øvrigt også har kigget på) , eller noget helt tredje?
Og tak for hjælp so far!
Turbo skrev:Burn in er en skrøne ved almindelig brug.Så det du siger er, at jeg bør købe et OLED? Jeg ved ikke hvorfor jeg føler mig usikker ved tanken om det.. måske det kan have noget at gøre med alt det jeg har set på YT omkring det?
Mit gamle Plasma (PZ80) og mit OLED (nuværende) har stået med samme web side i over 10 timer, der var/er intet Burn in at se.
Mit gamle Plasma havde svært ved at tænde til sidst, derfor lod jeg det stå tændt 24/7. Om natten satte jeg det på DRK - først efter 3 måneder var der Burn in af DRK logoet. Da jeg kikkede efter Burn in efter 1½-2 måneder var der intet endnu.
EDIT: LG's OLED skrue ret meget ned for lyset efter få minutter ved stil stående billede - når der sker bevægelser på billedet, skruer det op til normal lysstyrke igen.
Hvad mht. gaming fx? Hvis man sidder og spiller NFS eller lign, i et par timer.. hvilket jeg har tildens til en gang imellem (med konstante bevægelser på billedet).. Anbefaler du stadig OLED? eller skal jeg gå til QLED (som jeg i øvrigt også har kigget på) , eller noget helt tredje?
Og tak for hjælp so far!