Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Notorious
Hey

Er på udkig efter en 24" skærm. Den skal bruges hovedsageligt til at arbejde med Office pakken specielt excel. Den vil også blive brugt til at surfe på nettet og noget arbejde i Photoshop, dog er dette ikke så vigtigt igen.
Der skal også kunne spilles på den uden Ghosting etc.

Hvilken skal man vælge, ville helst holde de til maks. 7.000 kr. men hvis ingen skærm lige opfylder dette krav såå... :(
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan godt kigge på skærme med TN baserede paneler. Disse vil typisk være at finde på eksempelvis edbpriser.dk med en responstidsangivelse på 5 ms (hvor S-IPS og S-PVA har 6 ms) og prisen vil være noget lavere end de mere professionelle versioner.
Af Notorious
yakken skrev:Du kan godt kigge på skærme med TN baserede paneler. Disse vil typisk være at finde på eksempelvis edbpriser.dk med en responstidsangivelse på 5 ms (hvor S-IPS og S-PVA har 6 ms) og prisen vil være noget lavere end de mere professionelle versioner.
Jeg vil gerne betale de 7.000 kr. kan jeg ikke få et S-Panel får det? Hvis der er nogen skærm som er rigtig god og det eneste "rigtige" til 500 eller 1.000 kr. mere kunne jeg godt lægge de ekstra penge, men helst omkring de 7.000 kr.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
S-PVA skærmene vil ikke være ligeså hurtige til spil og her vil du måske blive lidt skuffet. Til dit brug synes jeg også at 7000 kr. er temmelig meget at spendere når du kun skal surfe, bruge excel og spille.

Samsung 245B kunne være et bud, men den er baseret på TN.
Af Notorious
yakken skrev:S-PVA skærmene vil ikke være ligeså hurtige til spil og her vil du måske blive lidt skuffet. Til dit brug synes jeg også at 7000 kr. er temmelig meget at spendere når du kun skal surfe, bruge excel og spille.

Samsung 245B kunne være et bud, men den er baseret på TN.
Har pt 2 stk. Dell 2407WFP, men skal have en til en anden computer, og den bliver brugt til mange ting, mere præcist bliver den nok brugt omrking 4 timer i gennemsnit hver dag så den skal være ordentlig.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nævnte Eizo vil performe på højde med dine 2407WFP og derudover får du 5 års garanti. Eizo er nærmest synonym med gode skærme og det er bestemt ikke noget dårligt valg.
Af Notorious
yakken skrev:Nævnte Eizo vil performe på højde med dine 2407WFP og derudover får du 5 års garanti. Eizo er nærmest synonym med gode skærme og det er bestemt ikke noget dårligt valg.
Okay har også kun hørt godt om Eizo, så skal jeg bare blive enig med mig selv, om jeg vil købe en Dell eller en Eizo, jeg siger tak...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
2407WFP er i restordre og sidst jeg hørte noget om leveringstider, så var det 3 mdr. ude i fremtiden. Du kan ikke bestille skærmen på Dells hjemmeside mere af samme grund.