Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nikolaj1982
Er har lige modtaget mit TH-37PX70. Jeg er super tilfreds med det. På nær når jeg bruger skærmen i forbindelse med min bærbare computer. Jeg synes billedet er kornet og kedeligt. Har Geforce 7600...

Nogen der har nogen ide om der kan gøres noget for at forbedre billedet??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvordan ser et "kedeligt" billede ud?
Kører du i den korrekte opløsning på 1024x720?
Af mikjak
Jeg har haft min bærbar koblet til, og har modsat dig, syntes det står vanvittigt godt og skarpt. Så mon ikke det er opløsningen det er galt med. Jeg brugte bare et normalt skærmkabel.
Af oakie
Hmm

jeg har også rodet med det og er fuldt ud tilfreds, jeg køere dvi/hdmi og giver bare et total super billed.
Har et 8800 gt.

Oakie
Af tosa
nikolaj1982 skrev:Er har lige modtaget mit TH-37PX70. Jeg er super tilfreds med det. På nær når jeg bruger skærmen i forbindelse med min bærbare computer. Jeg synes billedet er kornet og kedeligt. Har Geforce 7600...

Nogen der har nogen ide om der kan gøres noget for at forbedre billedet??
Hvad slags billede skal du bruge det til (film, feriebilleder, tekstbehandling eller andet)??

Hvad bruger du til overførsel af billedet (composite, s-video, component, VGA eller DVI-HDMI)??

Det har stor betydning for billedet hvad slags kabel du bruger til overførslen, og skarpheden af den. Men det kommer også an på hvad du skal bruge HTPC+TV til.
Til film mener jeg det bør være DVI-HDMI (eller bare HDMI, hvis du har en sådan udgang fra din computer).
Hvis du skal bruge det til tekstbehandling eller internetsurfing, tror jeg du vil få meget mere ud af enten Component eller VGA (omend jeg gerne vil advare lidt mod denne slags brug, da der er tale om mange fuldt optrukne statiske elementer, hvilket kan resultere i burn-in ved hyppigt brug - også selvom der skal meget til).
Composite og S-Video bør du holde dig fra, hvis du vil have et ordentligt signal til dit TV.

Til spil kan du vel i grunden bruge både Component, VGA og HDMI. VGA og component vil som regel give et skarpere billede, mens HDMI vil give de bedste farver.