Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Grunskulle
Davser ..

Nu har jeg igennem en del timer på mine nattevagter, læst og læst her fra siden.
Folk taler om skærme, nogle går igen som er tankevækkende, idet jeg selv står overfor et køb. Jeg er sgu i samme båd som mange af de personer som skriver deres første indlæg her på forummet.

Jeg har læst de tråde igennem, men er stadig ikke overtalt til nogen skærm, heller ej om det skal være LCD eller plasma. Jeg synes bare jeg bliver mere forvirret af den mægde information jeg får fra siden hehe ..

Men en ting som undre mig lidt er at siden her anbefaler 5 TV til spilkonsollen. Link Linket
Alle de TV der er 1080p, men man kan så læse fra mange her på forummet at fullHD er ligemeget, hvis du har en normal siddeafstand til skærmen. Guiden til dette siger også at jeg skal op i en 50" hvilket slet ikke bliver aktuelt.

Så nu til humlen:
Hvorfor så ikke smide nogle 720p skærme på den liste også ?
LCD/Plasma og 1:1 pixelmapping, jeg kan læse LCD har men har plasma det også !? eller er den del ligemeget grundet opbygningen af plasma TV.

Udover det, så tak for en god side, sgu nice der er et godt sted som skriver så meget :D
Af tosa
Hej Grunskulle.

Den liste du ser på blander konsol og HTPC sammen. Det mener jeg er lidt misvisende, da en HTPC kan bruges til mange forskellige ting. Men igen skal/kan man jo heller ikke lave lister for hver enkelting man kan bruge et TV til.

Men som jeg ser det, kan man godt bruge et plasma TV (også gerne uden fullHD) til sin konsol. Jeg har selv for nylig prøvet xbox 360 med noget fifa 2008 på mit Panasonic 42PV70 TV, og det så en del bedre ud på TV'et end det gør på min PC (som jeg har spillet til) med monitor.
Den oprindelige xbox 360 (det var sådan en vi spillede på) kommer forøvrigt kun med component udgang, og jeg kan ikke forestille mig andet, end at det vil være bedre hvis man bruger HDMI.

Så mit råd til dig (hvis du er på et budget, og "kun" skal bruge TV'et til konsolspil, TV-udsendelser og DVD) er at købe Panasonic. Der er så både PV70 og PX70 modeller at vælge imellem. Og hvis du vil have DVB-T tuner med i TV'et er det PX70 modellen du skal gå efter.

Har du ikke nogen begrænsninger mht. budget er Pioneers 8. generations modeller de TV der leverer det bedste billede der findes på markedet pt.
Af Grunskulle
Takker for det svar, det hjælper jo altsammen ..

Nu er det ikke fordi jeg har noget imod panasonic, har ikke set det i aktion endnu, regner med at besøge et center imorgen faktisk :D
Men er der TV som kommer op til PV/X 70 modellerne inden for en 1000krone, mere for at have noget at vælge imellem :D

Og nu hvor vi er ved køb, så har jeg INGEN erfaring med tysk handle, min kæreste kan tysk, så det er intet problem med kommunikation, det er mere sider jeg tænker på. Findes der en tysk version af hifipriser ?

Grunsk
Af tosa
Grunskulle skrev:Takker for det svar, det hjælper jo altsammen ..

Nu er det ikke fordi jeg har noget imod panasonic, har ikke set det i aktion endnu, regner med at besøge et center imorgen faktisk :D
Men er der TV som kommer op til PV/X 70 modellerne inden for en 1000krone, mere for at have noget at vælge imellem :D

Og nu hvor vi er ved køb, så har jeg INGEN erfaring med tysk handle, min kæreste kan tysk, så det er intet problem med kommunikation, det er mere sider jeg tænker på. Findes der en tysk version af hifipriser ?

Grunsk
Nej inden for 1000 kr. er Panasonics PV/PX modeller stadig de TV der leverer mest naturtro billeder. Og de nævnte modeller går da også for at være de TV der leverer absolut bedst billede (hvis man går efter naturtro billedgengivelse - hvilket nogle ikke gør) til prisen.
Pt. er Pioneer kongen til levering af naturtro billeder på TV, mens Panasonic er på 2. pladsen (der er også deres PZ modeller som herinde på flatpanels er anbefalet model - pioneers er referencemodellen) - skal man have LCD har jeg hørt, at Planar kan levere et ret godt billede, men deres TV er vist dyrere end Pioneers.

Mht. handel i tyskland er det ikke noget jeg har erfaring med, men jeg har da hørt positivt om det fra andre på diverse fora. Sverige er også en mulighed så vidt jeg ved - jeg mener faktisk der er en svensk butik som forhandler ef Panasonic inde på hifipriser.
Men vil du have en side der svarer til hifipriser i tyskland må det vel være http://www.idealo.de/