Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ajone
Jeg har netop købt en PHILIPS 32pfl9732d og har nu konstateret en svag, men irriterende hyletone på TV'et ved standby. Jeg har fundet frem til at det er et kendt problem på dette TV. Philips siger det skal til reparation, men er der noget, der fået deres TV repareret pga. dette og hjalp det på hyletonen?

Anders
Af Malone
Philips har erkendt problemet og siger de har rettet dette på de modeller der kommer fra fabrikken nu.
Har selv samme problem med min 37pfl9632 den ryger retur til rep. imorgen.

Men Fed LCD!! 8)
Af ajone
#2 du må meget gerne fortælle, om det reparationen så har virket, når du engang får det tilbage. Jeg orker næsten ikke at sende det ind, nu når jeg har fået det op at hænge på væggen. Jeg tror jeg venter med det, til jeg engang flytter. Har du forøvrigt talt med Philips angående problemet?
Af Malone
Har skrevet til dem et par gange, uden held! ::l (egentlig mærkeligt!) kan dog være at tv'et er importeret og Philips DK ikke gider beskæftige sig med det så!?
(købt ved easyshopping.dk)
Af ajone
Jeg har også skrevet til dem et par gange, men heller ikke jeg har fået kontakt, selvom de skriver, at man hører fra dem inden 4 arbejdsdage. Mit er købt hos SHG, med dansk manual og DK-tekst på TV'et, så det burde ikke være parallelimporteret. Må hellere prøve at ringe til dem!!
Af Malone
jeg har lige lagt på efter 10min venten ;;) .. så drop du det!
skal nok skrive en update når jeg har snakket med easyshopping.dk imorgen.
Af Malone
Jeg har endelig hørt fra Philips, de siger at du skal returnere det til forhandleren og reklamationen skal gå den vej. Så der er nok ikke så meget andet at gøre.. 8)
Af Maestro
Vær opmærksom på at sende dit TV ind hurtigst muligt.
Hvis du forholder dig passivt over for "problemet" i mere end 2 måneder kan forhandleren nægte at tage imod dit tv til rep.

En eller anden regel i købeloven om at hvis man forholder sig passivt ved en funktionsfejl frafalder reklamationsretten, både ved producenten og forhandleren.

gogogog ! ;)
Af ajone
Det var ikke godt, så bliver jeg jo nødt til at have det ned af væggen. Jeg er sgu ked af at skulle undvære det i min 2 uger. :(( :((
Af Malone
Så har jeg droppet min skærm af hos forhandleren.
Han havde hverken haft eller hørt til problemet før..
Af Malone
3 1/2m uge, tog rep! pu ha det er langtid!!
Af ajone
#10 Virkede reparationen så? Er hyletonen væk?
Af Malone
ajone skrev:#10 Virkede reparationen så? Er hyletonen væk?

Nej desværre, så overvejer lige nu om jeg kan leve med det og slukke for strømmen når det står standby, eller skal sende det retur..

hvad gør du?
Af ajone
Jeg havde et 32pfl 9632 som også hylede. Jeg tog mig sammen til at få sendt det til reperation via SHG.DK mellem jul og nytår. Nu har jeg fået at vide fra shg. at TV'et bliver ombyttet til et helt nyt, og det uden philips overhovedet har kigget på det. Så philips må jo mene at have løst problemet på nyere apparater. Er der nogle der ved, om dette er sandt?

Et andet spørgsmål. Får man på ny 14 dages returret på det nye tv? Er blevet lidt lun på plasma efter at have læst her i forummet om denne teknologis fortræffeligheder