Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej. Jeg har sparet en del op og ska ha købt lidt ind ;)

Skal bl.a. have købt nyt anlæg, fladskærm og måske snart en bette PS3, men nu fokuserer vi på fladskærmen !

Jeg vil egentlig gerne slippe ret billligt, da der også skal være råd til noget af det andet jo - og må sige at på HIFIpriser.dk ser man jo ud til at slippe ret godt fra det - hvis der er billigere/bedre steder må I endelig gerne sige til.

Har kigget lidt på enten 32" el 37", og egentlig bare valgt LCD og alle mærker... faldt self over Samsung først. Ét her:

Samsung

Der er et endnu billigere Toshiba:

Toshiba 32"

Problemet er jo bare at prisen her er helt i bund, og billedkvaliteten let kunne gå hen og være det samme? Er villig til at slippe noget mere, men håber på at grænsen ik sniger sig meget over de 6k.

Nogen der ved noget om de 2 fladskærme her, eller som kan sige god for nogle af de - mindre dyre - TV'er man finder på hifipriser?
Hvis der findes et par super aktuelle tilbud på andre fjernsyn, så smid dem lige! Tak !

Vil jo også gerne ha god kvalitet - hellere det og give noget mere for det!

Mvh
Johan
Af M-Sniper
Hej Johan..

37" til under 6500

her har du en søgning på hifi priser i 37 til under 6500.

hvis jeg skulle vælge så prøv at kigge på LG LE37LC42
de en ny model. som er ok i prisen..

ellers er den thoshiba i 37 også ok..jeg ikke så vild med samsing i S modellerne. jeg synes at man skal minimum op i R modellerne så bliver de gode...

32" til under 6500

her er samme søgning blot med 32" igen er LG le32LB2 modellen interrisant.. philips 32pfl7332 er også et godt bud.
her kan man få samsung le32R8 modellerne..
thosihba 32C versionen kan også fremhæves..

Hvis du vil op i 37 tommer synes jeg LG en er et godt bud..
men jeg vil hellere have et mindre tv tilgengæld få et bedre billed.
men det op til dig.. dine forhold kan være afgørende..

af de 32 tommer jeg har listet.. LG's 32 LB2 model vinder.. nyeste teknologo.. efte min mening..
det er LG's støreste model i 32 tommer udgaven...

Hilsen M-Sniper
Af JohanR
Har kigget lidt på dit svar, og har et par nye spørgsmål 8)
Hvorfor er du ikke vild med Samsung S-modellerne? Har ikke forstand på det her, så du må lige .. stave det for mig ;)
Dog har jeg stort set besluttet mig for at det skal være et 32", da man, som du selv siger, nok opnår et bedre billede med det!

Har også kigget lidt på dine forslag, og jeg takker for hjælpen - er det nogle skærme du selv har erfaring med siden du lige vælger dem ud?

Må ærligt indrømme at jeg stadig er Samsung-freak. Elsker deres designs, men hvis der er bedre billede på de andre, eller andre væsentlige ting der taler for, er jeg da klart med på noget andet :)

Endnu en gang tak fra en håbløs fjernsynskigger
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Samsungs S-model er den mindste i segmentet og er ret skrabet. Det ses på billedkvaliteten. R-modellen er bedre, men ellers er det N og M modellerne man bør fokusere på.
Af JohanR
Godt, så fik jeg det med ;)
Nogen der kan sige mere, evt kommentere de bud der er kommet?
Af JohanR
Hmm på hifipriser er der ikke stor forskel på prisen for nogle 32" og 37" - men de har samme opløsning: 1366x768! Betyder det, at kvaliteten på 37-tommer-fjernsynet bliver dårligere end på 32"? Kan det ses?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, billedkvaliteten kunne såmen være den samme, men det betyder blot at du kan sidde længere fra skærmen uden at det går ud over detaljerne. Jo længere væk du sidder, des sværere vil du have ved at skelne de fine nuancer i en HD film.

Du kan prøve vores applet til at vurdere skærmstørrelse vs. siddeafstand her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... tart_from=&
Af JohanR
Ahaaa. Prøvede lige, og kan se jeg skal have mig et 32" 8)

Opsumerer dermed lige:

Skal have købt mig et 32tommers fjernsyn
Det skal mest bruges til PS3 og DVD, men også TV...så lidt all around !
Budgettet ligger max på 6500,-

Hvilke modeller er hotte?
Af Zyde
Da jeg var ude at købe med samme budget for 2 måneder siden endte det med en Philips PFL7332. Så vidt jeg kan se er PFL7562D den samme bare med DVB-T tuner også. De er begge i dit prisleje. Den er kanon god til almindeligt TV hvilket også var grunden til at jeg købte den. Mit eneste kritikpunkt er at den ikke er skide god til at vise input PCen via DVI->HDMI. Jeg har dog fundet en løsning på problemet selvom jeg stadig ikke helt forstår det.

I forhold til hvad man ellers kan få til prisen mener jeg at det er et godt køb. Du kan måske være heldig at finde et Sony KDL-32V2500 som jeg tror er ved at udgå eller vente på Samsung M86/M87 kommer lidt ned i pris. Toshiba C3xxx virker også som et fornuftigt alternativ.

Et godt råd er at holde sig til sin max pris. Man kan altid få noget der er bedre hvis man lige bruger 500kr mere. Desuden medregner man ofte ikke lige diverse kabler og eventuelt ophæng man skal ud at købe. Det kan hurtigt løbe op.
Af JohanR
Har været inde i expert og kigge lidt på fjernsyn idag ;)
Jeg fik en del hjælp og spurgte mig lidt for - ang. Samsung m-modellerne, sagde han at det var Samsungs topmodel? Den billigste jeg har kunnet finde her, er

Samsung LE-32M71B

- Den står til omkring 6500,-. Mulighed for at prisen falder her, eller er der andre Samsung-modeller jeg burde lægge mærke til for tiden?

Jeg fik også kigget på lidt Sony, LG og nogle af de Phillips-modeller der (lignende PFL7562D). Her angående Philips sagde han, at generelt "jo højere numrene var, jo nyere var tv'ene - dermed ikke altid bedre.". Nogen der kan kommentere det?

Jeg må sige at have fået et godt indtryk at både Philips og Samsung - også Sony, men ved ikke hvor glad jeg var for designet 8) .

Og så lige et sidste TV til bedømmelse:

LG 32LC2RR

Fandt det her i experts katalog, det står sgu til 6000 ! med 80 gb harddisk indbygget... er det noget værd i forhold til de andre?

På forhånd - THanks ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
M71 må du ikke købe. Hold dig til de nyeste modeller, dvs. M86 eller M87 (de er identiske på nær designet).
Af JohanR
Okay en M86 el m87 ligger til ca 7000 - nogen chance for at de falder i pris så? :)
Hvor gode er de forresten i forhold til det noget billigere Philips PFL7562D?

Er det Samsungs design der tager mange af pengene? ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, der er ikke den store sandsynlighed for at de falder mere i pris nu, end de har gjort i løbet af de sidste par mdr.

Samsungs design koster ikke mange basseører. Det er ren plastic og det kræver næppe et geni at videreføre deres look fra én generation til den næste.
Af JohanR
ah ok. så nu er det "bare" at skulle vælge mellem de forskellige producenter og finde det bedste TV til budgettet på 6000 kr ;)

- Simpelt.

Ingen der havde yderlige meninger om de Philips der?