Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Er der nogen som kender modellen ? Elller kender til test på wensider i udlandet for denne model ?

Har du tidligere erfaringer med Medion PLASMA TV ? (ikke LCD TV)

Er det problematisk at den fysiske begrænsning for opløsning er på 1024 x 768 i forhold til HD normen eller rettere normerne ?

8)

Lars
Af red_martians
kender ikke det fjernsyn specifikt. Men opløsningen skal du ikke være bange for. Det er nærmest umuligt at se forskel på en skærm med 1024x768 og full-HD, når du giver dem HD-materialle. Det menneskelige øje er slet ikke gearet til den fin-hed der er i full-HD
Af Bulgarien
Har lige været i Aldi og fået oplyst af fjernsynet hedder MD 30 201.

Umiddelbart synes jeg at man skal vente. Priserne rasler ned overalt, og kan mere og mere. så hvis ene fjernsyn ikke ligefrem er brændt helt sammen , bør man beholde sit gamle (billedrørskærm) eller for den sags skyld sin fladskærm.

se f.eks denne nye artikel http://fpn.dk/digitalt/tv_foto/article1147564.ece og søg feks på alle de nye avaecerede modeller der IKKE er af typen LCD og plasma
Af TYBO
Hvorfor skal man beholde sit billedrørs TV ?
Du betaler i licens + antennebidrag ca. 5000kr om året.

Når man betaler så mange penge hvorfor så ikke se signalet i et stort format i stedet for et lille billedrørs tv ?

At smide 6-7000kr ud på en 42" er måske ikke så slemt. Det er begrænset hvor meget de stadig kan tabe i værdi så.
Af tosa
ja, jeg kan heller ikke se pointen ved at beholde sit TV, hvis man gerne vil have en fladskærm, og har fundet en der passer til ens behov.

Hvis man fulgte den tankegang ville alle jo stadig have 4x86 processorer, fordi priserne siden pentium kom har gået i retning af dobbelt ydelse til halv pris på 1 år. Så hvorfor købe kcomputerudstyr nu, når du kan få meget bedre til halv pris om 1 år??
(og det samme kan du så sige om 1 år)
Af pipecon
Hvor stor forskel er der i skarphed, dybdevirkning mv. mellem skærme i denne prisklasse og så en Plasma Pioneer til 18-20.000 kr ?
Af TYBO
Der er nok lidt...men det er også vildt mange penge at betale ekstra for det.
Af Amtus
Jeg har købt Tv'et nu, men kan desværre ikke komme med en nærmere anmeldelse da jeg ikke har fået det i hænde endnu, men så snart det sker skal jeg nok skrive en masse:)
Af andeo
Amtus

Har du noget at teste HD med ? jeg mener konsol eller andet ? :P
Af Amtus
nej jeg har desværre ikke en HD afspiller:(

Forresten hvordan er en HD afspiller sammenlignet med en film der er HD som jeg har liggende på computeren og kan se på TV'et med VGA stik?
Af Amtus
Nu har fået min skærm op og hænge.
Jeg må sige jeg er meget overrasket over designet på skærmen, den er meget pænere end hvad jeg havde ventet, men pæne blanke paneler:)

Angående billed kvaliteten bliver jeg nok nødt til at vende tilbage senere, umiddelbart ser det udemærket ud. Har ikke stillet voldsomt meget på indstillingerne endnu, kun skruet lidt ned for lyset, men når jeg får fininstillet det helt skal det nok blive rigtigt godt..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Amtus skrev:nej jeg har desværre ikke en HD afspiller:(

Forresten hvordan er en HD afspiller sammenlignet med en film der er HD som jeg har liggende på computeren og kan se på TV'et med VGA stik?
Det kommer jo an på hvilken kvalitet dine film på computeren har. En hel film på en Blu-Ray skive kan fylde op til 50 GB.
Af Rambo
Hvor bliver din test af ?

Har selv overvejet om jeg skulle købe det eller vente lidt, og de står jo stadig flere steder og frister. ;-)