Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af WB
Jeg skal købe en 37" fladskærm til stuen, som skal bruges som TV apparat. Jeg er på ingen måde feinsmecker og modtager signal via en alm. antenne (ikke kabel-tv)

Jeg har læst lidt i dette fine forum, og valget står lige nu mellem
Samsung LE37M87BD el. Philips 37PFL5522D.

Begge koster ca. kr. 8-8,5K og er med DVB-T tuner.
Philips fåes i denne uge i Bilka, og jeg vil egentligt hellere handle der end på nettet :((

Er jeg "gal i skralden", hvis jeg vælger Philips?

Samsung:
http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... ?ID=380547

Philips:
http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... ?ID=402555
Af robocrab
Jeg vil vælge Samsung, da den kører med full HD. Altså bedre opløsning
Brugeravatar
Af Andromedia
Jeg ville også klart vælge Samsungen. Den har bedre billede.

Phillips har kun 2 fordele efter min mening: bedre fjernbetjening og ambilight. Men den model du har kig på har ikke ambilight. Tag ud i ELgiganten, de har ofte begge skærme i udstillingen. Så kan du sammenligne dem direkte.

PS: Jeg ville ALDRIG købe mit fjernsyn i et supermarked. Og slet ikke når Phillips TV'et kan købes på nettet for ca 6 Kilo.
Af WB
Tak for svarene. Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt jeg vitterligt kan se forskellen på full HD eller ej. Desuden har et par kammerater købt samsung for ca. ½ år siden, og jeg synes ikke kvaliteten er så god (En R-model tror jeg nok) ,så jeg overvejer fortsat.

Mht. philips til 6K, så er det så vidt jeg kan se en fejl på hifipriser.dk. Det man kan få til 6K er 5322d, som ikke har digital tuner.

Jeg bor iøvrigt langt vestpå så den nærmeste El gigant er ca. 100 km væk. Desuden har de ikke samsung M87.
Af Frederikwibe
yup, du har ret, Elgiganten forhandler ikke Samsung og overhovedet ikke m-modellerne

En anden ting er at 37" ikke er FullHD så det er så let... du skal op i den næste str. altså 40" eller ca deromkring for at få FullHD...

Mvh
Af WB
Frederikwibe,

Vil det sige at du mener at Philipsen kan være lige så god?
(Jeg ønsker ikke en 40")

Mvh. WB
Af Maestro
Frederikwibe skrev:Elgiganten forhandler ikke Samsung og overhovedet ikke m-modellerne.
Jeg stod nu ellers at så på N87 og M86 modellen i elgiganten her i sidste uge..

Så mon ikke om de forhandler dem? :b

*host* Linkie O_O
Af WB
Hmm, er vitterligt fortsat meget i tvivl, men jeg bestiller nok en Samsung 37" M87 på www.pc-netto.dk en af de nærmeste dage.
Brugeravatar
Af Andromedia
Jeg samlignede netop divers Philips skærme op mod M86/M87 i El-giganten! ;) Samsung'en stod klart bedst, men jeg må indrømme at jeg ikke kender Phillips modellerne så godt, så måske sammenligner jeg high-end mod mainstream tv'er? O_O
Af Malone
Andromedia skrev:Jeg samlignede netop divers Philips skærme op mod M86/M87 i El-giganten! ;) Samsung'en stod klart bedst, men jeg må indrømme at jeg ikke kender Phillips modellerne så godt, så måske sammenligner jeg high-end mod mainstream tv'er? O_O

Det er lige hvad du gør.. 8)
Af WB
Malone,

Mener du at Philips 37PFL5522D er mainstream og Samsung LE37M87BD er high-end?

Hvis det er tilfældet for to TV til samme pris er valget måske alligevel ikke så svært?
Af Malone
Er personligt mest til Philips, men hvis valget står mellem de 2 skærme faldt det på M87, da M87 pt. er Samsungs bedste 37´ (se www.samsung.dk)

5522 er en 'low budget' skærm fra Philips.

ps. og jo 37M87 har full-HD
Af WB
Bestilte samsung M87 igår aftes.
Tak for hjælpen!