Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ugh
Go' aften!

Jeg står og skal af med mit 28" CRT tv og skal have fat i en ny skærm!
Jeg vil derfor gerne have en 24" PC skærm som jeg evt. kan tilslutte en tv-tuner. Den skal bruges til at game, Se film og ja muligvis også tv.
De skærme jeg har set på er:
AOC 416V.
Acer AL2416WB.
Samsung SyncMaster 245B.
(Hvis i kender nogle andre så del dem endeligt. Dog skal de være i samme prisklasse som de andre)
Men hvilken en skal jeg så vælge?
Takker på forhånd.

Hilsen Tobias.
Af Ugh
Hej!

Jeg regner med at sidde ved mit skrivebord når jeg skal game eller evt. surfe.
Når jeg skal se film/tv vil jeg sidde/ligge i min seng eller i en stol
(Jeg bor stadig hjemme hos mor)
Af TYBO
Jeg ville helt klart gå efter samsungen.
Den har også DVI port.
Men du vil se nogle farveskift når du ser på skærmen fra siden da det er et TN panel.
Men kan godt forstå dit valg pga. prisen.
Af Ugh
#Tybo
AOC'en har også DVI port :/
Og det med betragtnings vinklen skal jeg nok finde ud af :)
Men er der ikke nogen der har erfaring med nogle af de andre skærme eller en helt anden 24" skærm?
Af Ugh
Uha ja jeg må jo næsten ned i FONA eller sådan noget og se dem i funktion :)
For den AOC skærm har altså fået gode reviews
Af Soxiz
Hej

Jeg står selv og skal have ny skærm og mine overvejelser ligger mellem Samsung eller AOC. Har du købt en af dem endnu? Jeg har ikke lige kunne finde en anmeldelse af Samsungs, hvorimod den anmeldelse der er af AOC giver den en ret god karakter :)

Mvh Mads
Af Soxiz
Tak, jeg er dog stadigvæk meget i tvivl :)
Af Soxiz
Hej Ugh, jeg har også fundet et andet alternativ: "BenQ G2400W". Jeg har dog ikke fundet noget review af den, fordelen af at den både har DVI og HDMI indgang. Udover det bruger den meget mindre strøm i forhold til både AOC og Samsung.

Mvh Mads
Af sugeskaden
Jeg har været lige så meget i tvivl og kom til sidst frem til den konklusion at jo længere jeg leder jo mere forvirret bliver jeg, så jeg endte med at købe en HP w2408 :) .

Indtil videre er jeg meget imponeret af den, skal dog lige siges at jeg gik fra 19t til denne gigantiske 24T så det kan selvfølgelig ha lidt med det at gøre ;)