Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Breaker
Hej.

Jeg står og skal have mig et nyt tv. i ovenstående str.
det skal bruges til tv analog, dvd, xbox360 og selvfølgelig hd dvd.

prisen er underordnet men max 21k

Jeg har kigget lidt på følgende modeller. men ved ikke om der findes noget bedre eller om der kommer noget nyt på vej, inden for de næste par måneder.

samsung LE40M87BDX
philips 42pfl9732D
samt det nye samsung LE40F86BDX
Af Breaker
slet ingen som kan hjælpe`?
Af Maestro
Hvis du går efter at bruge HD DVD skal du self gå efter et full hd tv.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvorfor kigger du kun paa LCD-TV? Har du udelukket plasma og hvis ja, af hvilken grund?
Af Breaker
Slet ikke nogen som har noget bud på, hvilke model jeg skal vælge?
Af DavidBo
Jeg vil vælge samsung'en. De andre modeller er ældre modeller.
Samsung F8 serien er den nye serie med 100Hz.
Af Beckham
Ah...W3000 er da helt splinter nyt, såvidt jeg husker?
Af Breaker
Mig bekekendt, så skulle alle de nævne modeller være nye. kan dog ikke finde nogen test af phillips modellen samt sony modellen.
Af zubzer0
lige en anbefaling.
Vælge ikke et LCD/Plasma til eller fra pga. 100hz. Så meget betyder det ikke og for de flestes vedkommende virker film unaturlige i 100hz fordi det kører for flydende. Det lyder måske underligt men min erfaring er at jeg ikke helt kunne vænne mig til at se på det og jeg har også læst om andre der heller ikke kan lide det og slår det fra.
Af Beckham
Jeg har ikke rigtig fornemmelse af hvordan 100hz virker i forhold til film, men til f.eks. fodbold og andre hurtige sportsgrene skulle det være rigtigt godt. Jeg har selv et Sony D3000 med 100hz motionflow og her kører fodboldkampe helt smertefrit.
Af Breaker
hej Gutter.

Vil bare fortælle at jeg har valgt at købe Sony's KDL-40W3000 har fået en pris som hedder 18000 kr for en dansk udgave. er dette helt i vejret.?
Af Breaker
Ja men så er det heller ikke en nordic version.