Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Scrat
Hej

Da jeg nu skal til at skrive speciale og min gamle 17" crt skærm er noget værre l... og man bliver mega træt i hovedet af at kigge på den en hel dag, leder jeg efter en fladskærm til omkring de 1500-1800. Den må gerne ligge tæt på de 1500 kr. da budgettet er rimelig stramt:P Den skal mest bruges tekstbehandling i word og netsurfing og den slags, men må da også gerne kunne følge med til spil engang imellem. Som i nok kan regne ud er det ikke verdens bedste skærm jeg er ude efter, blot en der er behagelig at kigge på til "normalt brug"

Scrat
Af Lars85
Hej Scrat.

Jeg var oppe i El-Giganten igår for at købe en 19" LG skærm til 999kr. Skærmen var dog udsolgt (de havde kun 8 stk.), men istedet blev jeg tilbudt en 20" BenQ skærm til 999kr (normal pris 1499kr).

BenQ T201WA

Jeg bruger den sammen med min Xbox360 og selv om det ikke er en super god skærm er den rigtig god til prisen. Jeg har prøvet FIFA til panorering, Call of Duty til hurtig FPS samt Bioshock til mørke scener og selv om jeg ikke er særlig erfaren når det gælder fladskærme og kvalitet synes jeg at det er et rigtig godt køb til pengene.

Skærmen har kun en VGA-port så hvis du skal bruge DVI må du desværre finde en anden.

Skærmen har også ok indstillingsmuligheder hvor du kan indstille på Rød, Grøn og Blå seperat udover lysstyrke, kontrast og sharpness m.m.

Eneste minus ved skærmen er at den strækker billedet så selv om min Xbox sender et 16:9 billede til skærm strækker den det til 16:10 - det samme gælder eks. 1280x1024 (4:3).

Der er nok bedre 20" skærme til mellem 1500-1800kr, men til 999kr er denne BenQ et ganske fornuftigt valg IMO :)

/Lars
Af andeo
Hvis du er villig til at gå ned i 19" så har foetex en HP på deres hjemmeside (bemærk står ved siden af en pc) www.foetex.dk

1800 kr mener jeg...
Af Scrat
Hey

Tak for svar, det ku være man sku kigge i Elgiganten og Føtex og kigge på de to skærme. Ku være rigtig fristende og se om de går med til Benq til 999 kr. her i Århus 8)
Af TYBO
20"erne er nok udsolg....var de efter 5min i vejle...men du kan gå ned og købe en 19" til 999kr...dem skal de skaffe hjem til dig til denne pris.