Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har et efterhånden ældre tv (Panasonic TX-P42G20E) som egentlig fungerer upåklageligt. Alm tv signal mv. fungerer helt fint, fx vises fodbold ganske okay ved panorering osv.

Men lige så snart jeg tilslutter en computer for at se film kan det slet slet ikke følge med. Har forsøgt at sætte det i spil/game mode og det tog da toppen af inputlag (som jeg i øvrigt antager at det er?) Men er der nogle af jer herinde som har et forslag til hvad der kan gøres?
Jeg står med tanker om at købe et af de nye Samsung tv, nærmere bestemt UE55KS8005 men vil mit input lag følge med? For det er en af de største årsager til at jeg ønsker at skifte mit nuværende ud, da billedet i mine øjne fungerer upåklageligt derudover.

Jeg har førhen tilsluttet computer via hdmi, men er rykket over på en Chromecast som jeg heller ikke helt kan få til at makke ret. Dette kan dog skyldes netværk mv... Men undrer mig nu alligevel over at Viaplay kan være lang tid om at fylde buffer midt i en film (pisse irriterende for at sige det på godt dansk)

Mvh og med ønske om en god weekend :)
Senest rettet af Slummelumske 20 nov 2016, 17:30, rettet i alt 2 gange.
Jeg er ikke helt med på hvad problemet er. Input lag er forsinkelsen mellem at du gør noget med mus eller controller og indtil det sker på skærmen. Film vil være det eneste hvor du aldrig mærker noget til inputlag.

Er det du mener, at film hakker/ikke kører flydende?
Oh! Jamen så blev jeg også klogere der :) Så er der en hel del input lag, som er præcis som du beskriver der, det kan jeg dog leve med i kraft af jeg ikke bruger den til fx Playstation mv.

Alt der bliver afspillet via computer hakker/kører ikke flydende, det er i grunden ret frustrerende. Og i længden gør det rimelig nas i øjnene. Har prøvet at søge lidt på google mv, men har ikke rigtig vidst hvad der skulle søges på og så er det jo lidt svært at finde det rigtige :)

Har du nogle forslag til hvad der kan gøres, eller om jeg evt kan komme det til livs ved en opgradering? For det der undrer mig er at det kun er når jeg afspiller fra computer, ellers opfører det sig eksemplarisk!
Den er desværre blevet afprøvet :) Det er en aldrende dame jeg har til at stå her, men så gammel er hun heller ikke ;) Det har dog ikke været med til at reducere det så meget at man kan se bort fra det. Men omvendt så fejler hele min elektronik del i stuen pt så det er lidt en farce :D Google chromecast og chromecast audio handler lidt på egen hånd pt så det er super skønt!
Burde ikke være TV'et der er årsagen. Jeg har haft samme model.

Mit gæt er noget i outputindstllingerne. Hvilket program bruger du til at afspille film og gælder det både film og TV-serier? Hvis de kører flydende på din computer monitor og ikke på TV'et så kunne det være, fordi programmet afspiller i 60hz men automatisk outputter til TV i 50hz, fordi den via HDMI detecter at det er et 50hz TV. Dit TV kan godt køre 60hz, men du skal lige tvinge outputtet til at blive i 60hz. Typisk en indstilling i kontrolpanelet til dit grafikkort i Windows.
Tak for de kyndige inputs. Det må jeg lige teste når turen engang går hjemover :-)

Det er alt som hakker, så det med at output ikke er som det skal være er jo nok rigtigt. Har prøvet med 3 forskellige computere og lige lidt hjalp det. Vel at mærke uden at tænke over lige netop det her som i taler om :-)
I har givet liv til en gammel skærm! Aner ikke lige hvad der er sket af forbedringer da jeg ikke rigtig fik ændret nogen settings. Slog dog 50hz hvis muligt til på min chromecast igen, og i kombination med Videostream fra chrome browserens "app store" fungerer det nu upåklageligt. Hvis man derimod bruger VLC media player eller andet i den stil så lagger det stadig noget så skrækkeligt.
I har helt sikkert ret i de ting som i er inde på, kan bare ikke lige hitte ud af hvordan dælen man kan få VLC til at køre ordentligt, men mon ikke en tur på google osv kan klare det! :)
Tusind tak for hjælpen