Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af skovlasse89
Hejsa :) Da jeg skal til at købe nyt TV, og bruger det meget til at game ps4 (køber snart en ps4 pro) har jeg kigget efter TV med lavt input lag.

Jeg har brugt meget tid på at kigge på dette site samt rtings.com. Efter en del overvejelse er jeg kommet frem til at det nok bliver et 55 tommer samsung ks8005. I skriver i jeres anmeldelse at TV'et, at det er det samme som ks8000. Jeg er bare nødt til at være helt sikker på om det virkelig er helt det samme (bortset fra foden som i også skriver)?

Jeg har nemlig delvist baseret min købsbeslutning på en anmeldelse af ks8000 på rtings.com, da de anbefaler det stærkt i forhold til HDR gaming, hvilket jo bliver aktuelt med den nye ps4 pro. Det skulle være et af meget få TV, der kan præstere 4k HDR gaming med lavt input lag.
Af Mfede
Er du opmærksom på, at KS8000 på Rtings er KS7005 i DK, og KS9000 på Rtings er KS8000 i DK?
Det fremgår i anmeldelserne lige før konklusionen.
Af skovlasse89
Hvor ser du det?

Her er et citat fra flapanels egen anmeldelse af ks8005:

"Vi har lånt KS8005-modellen, som også kendes som KS8000 i udlandet, hvor der dog er forskel på foden."
Af Mfede
I Rtings anmeldelser under "Differences between Sizes and Variants".
Flatpanels kommentar er heller ikke helt forkert, da skærmen har samme navn i Europa (måske lige femtallet til forskel), men i USA og nogle andre steder er der forskel.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, det har Samsung ikke været så heldige med... Samsung er en af dem, hvor du kan slå game mode til i HDR, hvor det på flere andre TV er en separat profil, som ikke kan bruges når HDR profilen er aktiv.
Af skovlasse89
Torben: Vil du anbefale KS8005, hvis jeg skal have et TV til PS4-pro?

Jeg har hørt andre sige, at det er et dårligt tidspunkt at købe et HDR-tv, da der kommer en opdatering af HDR til næste år, hvor det ikke er garanteret, at nuværende HDR-TV'er bare kan opgradere softwaren og så være 'on-par'. Dog ville jeg være ked af at gå uden et TV i så lang tid, så jeg ved sgu ikke helt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der kommer altid noget nyt. Næste år annoncerer de endnu en opdatering til HDR og på den måde kan du vente for evigt. Der er ikke et optimalt øjeblik at købe fremtidssikret grej!

KS8 er et gost køb.
Af polski12
Køb lorte har også den model super tv spiller ps4 også på den fantastisk tv :)