Log ind med sociale netværk
28 okt 2016, 12:26
Stod jeg i din situation ville jeg snuppe KS7005 baseret på, efter min mening, overordnet bedre billedkvalitet.
28 okt 2016, 12:35
Rasmus Larsen skrev:Stod jeg i din situation ville jeg snuppe KS7005 baseret på, efter min mening, overordnet bedre billedkvalitet.Hvor stor en forskel er der? Jeg er blevet helt forelsket i den der magic remote på LGet, men jeg vil dog ikke ofre billedkvalitet for fede funktioner
28 okt 2016, 13:38
Den primære forskel kommer af forskellen på paneltype.
Samsung bruger VA LCD og LG bruger IPS LCD. VA har synligt dybere kontrast / sort, men smalle betragtningsvinkler. IPS har svagere kontrast, men brede betragtningsvinkler.
Det vil primært være synligt hvis man kigger tv i aftentimerne. Billedet på KS7005 vil have mere dybde og punch.
Samsung bruger VA LCD og LG bruger IPS LCD. VA har synligt dybere kontrast / sort, men smalle betragtningsvinkler. IPS har svagere kontrast, men brede betragtningsvinkler.
Det vil primært være synligt hvis man kigger tv i aftentimerne. Billedet på KS7005 vil have mere dybde og punch.
28 okt 2016, 13:42
Jeg er enig. LG er skarpe på OLED, men deres LCD-modeller lider under, at de bruger IPS-paneler, som ikke er optimale i de situationer man normalt ser film i. I dagslys eller meget lyse stuer er det fint nok, men jeg ville personligt ikke bruge et IPS-baseret TV som "stuealter".
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto