Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Han den anden
Lyd ud står til Apple TV (eneste mulighed)
Af Han den anden
Oplever altså nogle underlige problemer med mit ATV for tiden. Har lagt mærke til at Dark mode opfører sig underligt. F.eks. hvis jeg vil rydde ud i de apps der kører og dobbeltklikker op den runde knap til højre på remoten, så kan jeg kun se overskriften på apps men har ikke et billede. Skifter jeg til light mode er der ingen problemer. Tror jeg er nød til at lave en total reset da jeg også oplever lipsync problemer med forskelligt arkiv materiale fra DR og TV2. Spøjst.....
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg oplevede en smule lipsync problemer på et comedy-program på TV2 Play i går. Det blev dog ikke værre over tid, men var konstant lidt bagefter. For sjov skyld prøvede jeg at spole, genstarte mm. Det lyder ikke som om, at det er samme fejl som din, men for mig at se var problemet i lige præcis dette program optagelsen fra TV2, ikke boksen.

Jeg kunne ikke fremprovokere fejlen med at sync forværres over tid.
Af jramskov
Oplevede i går at Viaplay app'en crashede 3 gange mens jeg så champions league fodbold. Jeg blev simpelthen smidt tilbage til hovedmenuen og kunne så starte den op igen. Efter det skete tredje gang valgte jeg at genstarte boksen og derefter skete det ikke igen. Har heller ikke oplevet det ske før, måske et problem med Viaplay app'en efter seneste TvOS opdatering?

Ps. jeg vil blive overrasket hvis de lancerer en ny ATV den 27.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Efter opdateringen til tvOS 10 oplever jeg også ret massive problemer med live-fodbold på Viaplay. Den crasher ikke, men billedet bliver bare sort og lyden fortsætter. Det virker igen, når man går ud og starter streamen forfra, men OK irriterende midt i en fodboldkamp.
Af lunddal
Rasmus Larsen skrev:Apple præsenterer nyt den 27. oktober. Forhåbentlig også opdateret Apple TV hardware.
Dette bliver et Mac-event, så forvent ikke, at der kommer ny ATV-hardware.

Jeg vil tidligst forvente det, når der kommer nye iPads.
Af lunddal
Rasmus Larsen skrev:Men kan Apple få et helt event til at gå med nye Mac produkter? Det vil da i så fald være første gang i mange år. Jeg tror, at de vil runde andre nyheder også :)
Det er også første gang i mange år, at så mange modeller trænger til opdatering.

Det er et mindre event afholdt hos dem selv, og "hello again" oser af Mac'er.

Jeg tvivler på, at der kommer noget iOS/tvOS-relateret før foråret.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det er 1 år siden tvOS og Apple TV4 kom ud, så jeg har skrevet en 1-års status. Noget mere opmuntrende læsning end den tilsvarende artikel jeg lavede for Android TV efter 1 år.
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1477385784

Spil-delen synes jeg personligt stadig er en forspildt chance, som i høj grad er selvforskyldt pga. underdimensioneret hardware (til spil-delen, ikke tv-delen). Måske har jeg ikke tålmodighed nok. Der er nok en langsigtet plan for spil på tvOS, men jeg tror, at de kunne være kommet meget længere allerede nu.
Af jramskov
Tak for opdateringen. Vi har den samme controller som du har og den fungerer fint, men det er nu ikke fordi vi bruger den så meget. Vi bruger primært boksen som en streaming platform.
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 38