Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lukeseye
Hejsa

Skal til at anskaffe mig et tv og har set på Philips 42PFL9732D LCD TV. Er der nogen der har nogle erfaringer omkring det tv. Har set det til 18000. Er der evt nogle gode alternativer til dette tv?
Af Dr.squat
ja et sharp er bedre xd1e serien
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det var en meget nuanceret udtalelse...

Vi har ikke så mange rapporter om 9732 endnu, da den stadig er ret ny, men den har en masse spændende features. Jeg tvivler dog stærkt på at XD1 er bedre - den har trods alt noget tid på bagen. Den er 10.000 kr. billigere, men hvis penge ikke er et problem, så er den faktor jo irrelevant.

I det prisleje er der nu også mange andre interessante skærme. Skal det være lige netop den model?
Af Lukeseye
Nej nej det behøver slet ikke at være den model. Prisen må dog ikke komme over 20.000.
Synes dog at designet er rigtig flot og udemiddelbart har den, som du skriver ovenfor mange gode features.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg vil mene at Panasonic PZ700E er et ret godt alternativ til 9732. Der er en test af den model her på siden.

Hvis du strækker dig lidt mere kan du få en Pioneer PDP 428XD i stedet - det er pt. den bedste skærm i 42" genren.
Af Lukeseye
Ser godt ud og det er jo ikke meget mere jeg skal give. Så er der bare det evige spørgsmål om det skal være lcd eller plasma, men hold da op den får gode anmeldelser.
Snakkede med en sælger i merlin sidste dag, som sagde at plasmaskærme hurtigt gik i stykker især hvis man kom til at vippe dem lidt, noget med at gassen kunne slippe ud ??? Så anbefalede et lcd tv.
Af TYBO
Folk herinde er normalt mest til Plasma men jeg ville personligt ikke købe et da det har for mange svagheder.

1. Burn in er efterhånden et lille problem men det er der stadig hvis samme billed er på i lang tid.
2. Det har en grå baggrund når skærmen er slukket og ikke særlig kønt. LCD er sort.
3. Problemer med lys. Har du en lys stue får du reflekser i skærmen og det er ret trals. Men glaspladen foran er så ok hvis man har så børn som sætter deres fedtede fingere på skærmen.
4. Tegnefilm...her er LCD kongen.
5. Rimlig sårbar hvis man skal flytte tit og man skal passe på med ikke at ligge det ned.

Nogen synes så at billedet på plasma er bedre end LCD. (Jeg er uenig).
Men fact er at plasma er hurtigere end LCD og bedre hvis man skal se f.eks. fodbold...men tror nu at LCD skærmene efterhånden også er godt med her.
Af Lukeseye
Kan se at det philips lcd tv jeg havde kig på først har en responstid på 3ms, hvilket skulle være hurtig nok til fodbold :) Så det jeg jagter er et lcd tv, 42 " i prisklassen 15.000-20.000 (da svigermor vil smide 5.000 i hatten :D )
Af Lukeseye
I forhold til den på wupti kan jeg se, at philips 42pfl9732d har en responstid på 3ms hvor wupti har 8ms, desuden har det jeg nævnte ambilight 3 og perfect pixel hd engine, hvor wupti har ambilight 2 og pixel plus 2. Det er ikke fordi jeg tror der er den store forskel, men umiddelbart er det de eneste forskelle der er, nå ja og så prisen.
Den Sharp du nævner ser rigtig interessant ud og prisen er meget fornuftig, men 46" bliver for stort til vores stue.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi er, på flatpanels.dk, ikke ubetinget tilhængere af plasma. Vi er tilhængere af den skærm der giver dig det bedste billede. I den sammenhæng er vi fuldstændigt græsk-katolske mht. panelteknologien.

Da Panasonic og især Pioneer har vist hvordan man kan lave en god skærm (i hver sin prisklasse) så er det naturligt at det er dem der fremhæves igen og igen.

Men for at slå det fast, så er vi altså ikke tilhængere af én teknologi frem for en anden!

Otto fra AV-Precision har en del gode indlæg ang. dette synspunkt, som jeg stort set er enig med. Du kan læse nogle af synspunkterne her:
http://www.recordere.dk/forum/forum_pos ... =1&TPN=500
Af Lukeseye
Hey tak Tybo følger spændt med i auktionen, må lige se hvad den ender i. Alt under 18.000 er gevinst :)
Af Lukeseye
Så har jeg bestilt et Philips 42PFL9732D. Fandt til 16.500 hos pc-netto inkl. fragt. Håber at have det i slutningen af næste uge, men det bliver nogle lange dage.