Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Potte
Angel skrev:Hvordan kan det være at I vælger E6V fremfor B6V? Udfra billeder synes jeg at B6V ser pænere ud med det meget enkelt design uden en glasramme, ligesom jeg også synes spiseborde med glasplade er grimme. Men det er måske pænere i virkeligheden?

Det er også mere fordi jeg har et par Devialet Phantom Silver højttaler til 30.000 kroner, så får ikke brug for Harmon Kardon, som følger fast med i E6V.
Mit første valg var umiddelbart en B6V, men efter jeg har set en E6V var faktisk ikke i tvivl "Design/ udsende, det ser bare mere elegant ud og står godt til et par B&W Nautilus"
Jeg brugte også meget tid på at læse på test og bruger oplevelser på udenlandske site hvor jeg har læst at billede skulle være bedre på E6V, Jeg syns også der er forskel på billede de 2 modeller i mellem, men umiddelbart kun når der vises HDR / DV.
Jeg har som i tidligere indlæg set det på 2 forskellige lokationer og med ens indstillinger og med samme video materiale.

B6V skulle have en svagere SoC "system on chip" samt at lag input der er oppe på ca. 55ms mod de ca. 32ms på E6V, ikke at det måske direkte betyder noget, men der åbenbart en forskel til stede.

Syns enlig det er ok med den soundbar i bunden til alm. tv brug, så bliver der sparet lidt på strømmen når alt det ande ikke tændes :)
Man får i øvrigt også en pænere fjernebetjening med E6V, faktisk følger der 2 fjernbetjeninger med.
Af Simon R.
KBW skrev: Ikke de samme problemer med banding og vignetting
Absolut ikke korrekt. Læs rapporter fra brugere på avforums.com - der er tilsyneladende samme frekvens af de samme problemer på det område. Jeg ville kun købe E6 hvis jeg skulle bruge 3D. Det med bedre billedkvalitet og bedre lysstyrke er også tvivlsomt. Nogle brugere rapporterer endda det omvendte, at de synes billedet er bedre på B6. Så det er nok nogenlunde ens:)
Af KBW
Simon R. skrev:
KBW skrev: Ikke de samme problemer med banding og vignetting
Absolut ikke korrekt. Læs rapporter fra brugere på avforums.com - der er tilsyneladende samme frekvens af de samme problemer på det område. Jeg ville kun købe E6 hvis jeg skulle bruge 3D. Det med bedre billedkvalitet og bedre lysstyrke er også tvivlsomt. Nogle brugere rapporterer endda det omvendte, at de synes billedet er bedre på B6. Så det er nok nogenlunde ens:)
Absolut helt korrekt!!! :)

Har fuldt med på avforums og avsforums og har vel stort set læst samtlige indlæg. Det fremgår klart at der er flere problemer med banding og vignetting på B6 i fht G6. Og flere problemer med 65 end 55.

Spekulationerne er at de bedste paneler bliver udvalgt til de dyreste tv, og/eller - som Rasmus skriver) at de dyrere har stået og blevet kalibreret på fabrikken i meget længere tid.

Så det forstår jeg ikke du har konkluderet!

Der er iøvrigt en tråd herom:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... =2&t=36040

Får selv et 65 B6 på onsdag - måske skal det byttes til 65 G6 hvis der er for mange problemer!
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
For mit eget vedkommende kigger jeg på både B6 og E6. Jeg er villig til at give nogle tusind ekstra for E6 baseret primært på design, dernæst lidt bedre lyd (til afslappet brug dagligdagen, hvor jeg ikke gider at have de store højttalere på). Jeg synes, at E6 er rigtig pæn, når man ser det i virkeligheden. Ikke helt så pænt som G6, men i samme ånd.

Næste skridt må blive at få den store boks på bagsiden væk. For min skyld kunne de smide tunerne ud. Jeg betalte endda gerne ekstra for, at de gjorde det :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Potte skrev: B6V skulle have en svagere SoC "system on chip" samt at lag input der er oppe på ca. 55ms mod de ca. 32ms på E6V, ikke at det måske direkte betyder noget, men der åbenbart en forskel til stede.
Det er svært at finde ud af, hvad der er op og ned mht. input lag på B6. Tag f.eks. HDTVtest's seneste måling på 65" B6. Her måler de den til 34 ms.
http://www.hdtvtest.co.uk/news/oled65e6 ... 104333.htm

EDIT: Glem ovenstående. Det var E6, ikke B6.
Af azAAzin
Rasmus Larsen skrev:
Potte skrev: B6V skulle have en svagere SoC "system on chip" samt at lag input der er oppe på ca. 55ms mod de ca. 32ms på E6V, ikke at det måske direkte betyder noget, men der åbenbart en forskel til stede.
Det er svært at finde ud af, hvad der er op og ned mht. input lag på B6. Tag f.eks. HDTVtest's seneste måling på 65" B6. Her måler de den til 34 ms.
http://www.hdtvtest.co.uk/news/oled65e6 ... 104333.htm
Det er vel E6 udgaven de tester?
Af Vasen
Nevermind mit indlæg :D
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Rasmus Larsen skrev:Power har 20% i butikkerne indtil tirsdag. Det er ikke helt klart, men hvis det også gælder på deres OLED-tv, så kan B6 fås til:
55" B6: 16.000 kroner
65" B6: 24.000 kroner
Jeg har talt med Power og de siger 'ja'. De 20% gælder også på 55 og 65" LG, B6 OLED, når man står ude i butikkerne. Man skal dog bestille i butikken og betale, når man står derude (eventuelt til senere levering).
Af KBW
Rasmus Larsen skrev:
Rasmus Larsen skrev:Power har 20% i butikkerne indtil tirsdag. Det er ikke helt klart, men hvis det også gælder på deres OLED-tv, så kan B6 fås til:
55" B6: 16.000 kroner
65" B6: 24.000 kroner
Jeg har talt med Power og de siger 'ja'. De 20% gælder også på 55 og 65" LG, B6 OLED, når man står ude i butikkerne. Man skal dog bestille i butikken og betale, når man står derude (eventuelt til senere levering).
Super, så fik jeg lige kr. 3.000 retur for det 65" jeg får leveret onsdag!
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Tyrkiske Vestel og Arçelik præsenterer OLED-tv på IFA.
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1472541096

Vestel er Europas største producent af tv-skærme, hvis man tæller deres OEM-produktion med. De producerer skærme for en lang række andre mærker, så jeg ser samarbejdet mellem LG.Display og Vestel som positivt for udbredelsen og priserne på OLED.
  • 1
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 203