Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mbm
Har set life of PI.
Det undrer mig der ikke er sorte bjælker i to og bund. Er det noget nyt for formatet, eller er det noget opsætning?
Synes ikke jeg har valgt noget zoom eller lign.
Af Turbo
De fleste jeg har er i 2.35:1 eller 2.40:1 (billedformat). Flere cm sort bjælke for oven og neden (din letterbox) ;)
Life of Pi er i 1.85:1 (står bagpå). ca. 1 cm sort bjælke for oven og neden. Flere rigtig flotte sener i den film.
mbm skrev:Okay.. Ville ellers være fedt.
Der var 1 scene i letterbox, og 1 i 4:3.
Mon det er en fejl?
Så vidt jeg husker fra biografen, så var den ene scene i letterbox en slags 3D-effekt, hvor fisk hoppede ind i billedet ude fra det sorte område. Det var faktisk lidt fedt. Scenen i 4:3 kan jeg ikke huske :)
Af mbm
Rasmus Larsen skrev:
mbm skrev:Okay.. Ville ellers være fedt.
Der var 1 scene i letterbox, og 1 i 4:3.
Mon det er en fejl?
Så vidt jeg husker fra biografen, så var den ene scene i letterbox en slags 3D-effekt, hvor fisk hoppede ind i billedet ude fra det sorte område. Det var faktisk lidt fedt. Scenen i 4:3 kan jeg ikke huske :)
OK.. jeg kom bare i tvivl om der var noget galt med forbindelse eller opsætning mellem afspiller og skærm..
Af mbm
djocs skrev:Der er en del film der hopper i formaterne undervejs. eks. dark night, transformers og tron the legacy,
hmmm det er da lidt dårligt :((
Af Simon R.
Ahh "en del" er måske at stramme den. Så vidt jeg ved, er det kun film, hvor dele af materialet er skudt i IMAX (Batman fx). Synes til gengæld, det er lidt underligt, at man ikke reformaterer de par scener til at passe ind i det generelle format, når man laver versionen til almindelige biografer/Blu-Ray...