Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af master
Står lidt og overvejer LG 55EG920 som fås med 10% rabat hos Power og derfor en slutpris på 13.500 kr. Det er så 4500 kr. billigere end den meget omtalt 55B6V.

Hvad er det jeg betaler mere for ved B6?

Er det dumt at investere i 920 modellen og "spare" de 4500 kr.? 18.000 kr er også liiige i overkanten for mig, men kan ikke helt gennemskue om 920 stadig er et godt fjernsyn til pengene? :p
Af revorge
Du kan læse mere om tv'et her: http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/b6

- Den mest oplagte forskel er nok understøttelsen af HDR (dog begrænset hvad der endnu findes af indhold udover fx. Netflix egen producerede serier) og så ellers generelle forbedringer hele vejen rundt. Der udbredt enighed om, at 2016 modellerne er en fornuftig opgradering af sidste års modeller og så har de fået udbedret en hel del af de "børnesygdomme" som deres oled tv tidligere led under...

Sidste års modeller er jo dog stadigvæk særdeles hæderlige tv og med B6 mister man understøttelsen af 3d (som jeg dog personligt heller aldrig har været fan af), så man skal jo gøre fordele og ulemper op med sig selv...
Senest rettet af revorge 24 jul 2016, 12:50, rettet i alt 1 gang.
Af Simon R.
revorge skrev:Så har jeg fået en ordrebekræftelse og faktura på 55" B6 til 17.999kr, samt mundtligt fået afvide (da de bed mig ringe for at bekræfte leveringsadresse), at mit tv skulle være på lager fra på mandag, så jeg kunne forvente at modtage det i løbet af den kommende uge....
Grrrrr.... Godt for dig :) Men sælgeren i Power fik mig overtalt til at annullere min web-ordre og lave en ordre i butikken, fordi "så får jeg det hurtigere". Og min levering står til 1. august - så jeg bliver rimelig pissed hvis det var bare var noget han sagde for at få sin provision, og jeg så får det (langt) senere, end hvis jeg havde ladet ordren stå!
Af revorge
Det kan jeg da i den grad godt forstå.... Nu må vi se hvornår mit kommer, men hun påstod i hvert fald det var reserveret i deres system og skulle komme som del af deres sending i morgen.

Hvornår bestilte du i butik og hvad er status på din ordre?
Af Turbo
Jeg har været i Elgiganten for at se B6 in action, jeg kan ikke se forskel på B6 og mit (ef950v 2015 model) hverken på billedkvalitet eller design - om jeg kan hvis de stod ved siden af hinanden ved jeg ikke, har ikke prøvet.

Der er flere 4k HDR blu ray film end der er 4k HDR film/serier på Netflix (den Danske) pt.
Af Simon R.
revorge skrev:Det kan jeg da i den grad godt forstå.... Nu må vi se hvornår mit kommer, men hun påstod i hvert fald det var reserveret i deres system og skulle komme som del af deres sending i morgen.

Jeg bestilte i fredags. Ved ikke om jeg kan tjekke ordren noget sted - det kan jeg jo sikkert ikke, når det er bestilt i en butik... :) De har i øvrigt allerede trukket pengene i går, og det må de jo kun, hvis det er afsendt (hvilket det helt sikkert ikke er...).
Af Simon R.
Turbo skrev:Jeg har været i Elgiganten for at se B6 in action, jeg kan ikke se forskel på B6 og mit (ef950v 2015 model) hverken på billedkvalitet eller design - om jeg kan hvis de stod ved siden af hinanden ved jeg ikke, har ikke prøvet.

Der er flere 4k HDR blu ray film end der er 4k HDR film/serier på Netflix (den Danske) pt.
Nej det er klart - 2016-modellen er præcis det samme som 2015-modellen 8-) Mindre banding, mindre vignetting, WebOS3 kontra WebOS2 (3'eren er langt hurtigere fx), Dolby Vision og bedre HDR-implementering etc - altsammen fuldstændig ligegyldigt 8-)
Af Turbo
Simon R. skrev:
Turbo skrev:Jeg har været i Elgiganten for at se B6 in action, jeg kan ikke se forskel på B6 og mit (ef950v 2015 model) hverken på billedkvalitet eller design - om jeg kan hvis de stod ved siden af hinanden ved jeg ikke, har ikke prøvet.

Nej det er klart - 2016-modellen er præcis det samme som 2015-modellen 8-) Mindre banding, mindre vignetting, WebOS3 kontra WebOS2 (3'eren er langt hurtigere fx), Dolby Vision og bedre HDR-implementering etc - altsammen fuldstændig ligegyldigt 8-)
De HDR demo jeg havde med bl.a. Sony camp, LG chess osv. kunne jeg ikke se forskel og heller ikke på design af TV'et! Jeg har intet sagt om Dolby Vision eller WebOS! Det var da utroligt!
Af revorge
Simon R. skrev:
revorge skrev:Det kan jeg da i den grad godt forstå.... Nu må vi se hvornår mit kommer, men hun påstod i hvert fald det var reserveret i deres system og skulle komme som del af deres sending i morgen.

Jeg bestilte i fredags. Ved ikke om jeg kan tjekke ordren noget sted - det kan jeg jo sikkert ikke, når det er bestilt i en butik... :) De har i øvrigt allerede trukket pengene i går, og det må de jo kun, hvis det er afsendt (hvilket det helt sikkert ikke er...).
De har ikke trukket penge for mit endnu, - men tror jeg også først de går når det sendt ved bestilling på web (som de jo også bør) Min ordre står til "Overført til ekspedering", hvilket vidst skulle være sidste step inden afsendelse.....
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Bond skrev:Jeg er meget tæt på at købe en B model 65", men hvad nu hvis man fik et super super tilbud på en E6V 65" model i stedet. Spørgsmålet er så, hvad er så en super skarp pris? og set i forhold til B6V65's nedsatte pris? Og er E6V det bedre hvis man er lige glad med 3D og soundbar. Syns faktisk designet er pænere på E6V.
Det lyder som om, at forskellen i billedkvalitet på B6 og E6 er ret minimal, og hvis du er ligeglad med 3D og soundbar, så er det vel reelt et spørgsmål om design? Jeg ville personligt gerne give nogle tusind ekstra for designet på E6. Jeg synes, at E6 er en ekstraordinær flot skærm. Det eneste minus på designsiden er vel, at skærmen stadig ikke er fuldstændig slank (uden boks bagpå) og at man kan afmontere soundaren.
Af Bond
Rasmus Larsen skrev:
Bond skrev:Jeg er meget tæt på at købe en B model 65", men hvad nu hvis man fik et super super tilbud på en E6V 65" model i stedet. Spørgsmålet er så, hvad er så en super skarp pris? og set i forhold til B6V65's nedsatte pris? Og er E6V det bedre hvis man er lige glad med 3D og soundbar. Syns faktisk designet er pænere på E6V.
Det lyder som om, at forskellen i billedkvalitet på B6 og E6 er ret minimal, og hvis du er ligeglad med 3D og soundbar, så er det vel reelt et spørgsmål om design? Jeg ville personligt gerne give nogle tusind ekstra for designet på E6. Jeg synes, at E6 er en ekstraordinær flot skærm. Det eneste minus på designsiden er vel, at skærmen stadig ikke er fuldstændig slank (uden boks bagpå) og at man kan afmontere soundaren.
Jeg selv d.d. stået og set på begge skærme, E og B. Og jeg må sige at forskellen må være meget minimal eller slet ikke tilstede, til gengæld syns jeg menu'er - betjening af apps browser etc. ligesom kørte hurtigere eller mere smooth om du vil "E modellen". Men vi enige i, at designet på E6V bare er mere lækkert og ser mere eksklusivt end på B6V.

Jeg tænkte lidt på om panelerne kunne være valgt ud til de forskellige modeller, f.eks. at G modellen får de bedste paneler, E modellen får de næst bedste og B får de tredje bedste, jeg tænkte at der må kunne være nogle tolerancer og parameter som gør at der kunne være en forskel panelerne i mellem sig, og at de så blev valgt ud til vær deres model? Nogle udvalgte paneler kunne måske give et markant højre nits f.eks. 800-900 måske enda 1000 bare en tanke.

Anyway, jeg har bestilt en 65" E6V da jeg fik et super fantastisk tilbud jeg ikke kunne afslå, jeg glæder mig :) desværre er leveringen lidt ude i fremtiden ca. medio/ måske ultimo august. :((

Jeg fatter bare ikke hvorfor el-mutanten kommer med så sprøde priser i deres avis i næste uge, når de slet ikke kan levere varen.?

Med mindre, det er en test for at få noget opmærksomhed og se noget interesse på LG OLED, og måske senere slå priserne ned endnu engang, f.eks. til black friday og julehandlen.
Af JesperAndersen
Bond skrev:
Rasmus Larsen skrev:
Jeg fatter bare ikke hvorfor el-mutanten kommer med så sprøde priser i deres avis i næste uge, når de slet ikke kan levere varen.?

Med mindre, det er en test for at få noget opmærksomhed og se noget interesse på LG OLED, og måske senere slå priserne ned endnu engang, f.eks. til black friday og julehandlen.
Typisk produceres reklameaviser mange uger før at de offentliggøres, og kan nemt forestille mig at de/Elgiganten er blevet lovet er givent parti OLED-TV til levering ultimo juli, og at denne levering så er blevet udskudt/forsinket af LG.

At spekulerer på om disse priser alene er skabt ud fra et ønske om "opmærksomhed" eller med henblik på julesalg, virker netop som spekulation ( - og i min optik uden for "virkelighedens verden"...blot det at tænke på "julesalg" her i høj-sommeren" virker lidt "hedeslag-agtigt" :) )
  • 1
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 203