Det er et fantastisk tv. Jeg er generelt ret kritisk omkring mine tv, men denne gang har jeg altså svært ved at få armene ned. Jeg har altid holdt mig til plasma, men mit Panasonic 55VT60 og mit tidligere Pioneer 5090H må endelig se sig slået. Når først man har oplevet helt sort på pixelniveau, så er der ingen vej tilbage.
Jeg har tidligere forsøgt mig med et 55EA870V, men måtte returnere det, da det havde en meget inhomogen gengivelse af hvid og grå nuancer henover panelet. Den og andre børnesygdomme ser nu ud til at være kureret, og jeg har endnu ikke set noget til banding eller retention, så det er ren nydelse at (gen)se film. Jeg har endnu ikke haft mulighed for at prøve en UHD blu-ray afspiller, men Netflix Dolbyvision materiale ser nærmest uvirkeligt godt ud. Det er rart at se, at der nu er fokus på andet end blot at presse flere pixels ind på skærmen, og at der rent faktisk findes en teknologi, som kan gengive det nogenlunde troværdigt.
Det største minus ved dette tv, er de løbende udgifter. Nu står der kalibreringsudstyr, en UHD Blu-ray afspiller og gerne et 65" OLED tv til stuen på ønskelisten.

Det var egentlig ikke en del af den oprindelige plan.