Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Grandahl
Læste lige en artikel her på FP om der omhandler kinesiske skærme.. Kom til at tænke på at for ca 4-5 år siden var der en del røre og deraf en del artikler om de kinesiske tv procenter der var i frem march.. Jeg sad ihvertfald med en forventning om at de ville komme buldrende ind over Europa og give de ellers kendte mærker konkurrence.. Men det er ikke rigtig sket, ihvertfald ikke i DK..

Nogen der følger lidt med på området og ved om der sker noget på den front, eller kineserne har nok i deres egne markeder?

Inden for telefoni er Huawei ihvertfald kommet noget længere rundt.
Af Grandahl
Er Phillips blevet kinesisk, det var jeg ikke klar over.. Ved ikke om det har noget med det at gøre, men synes Phillips kvalitet på tv har været kraftig dalende de seneste år, og de bliver tiltagende ringere desværre
Af PeterD
Ja, har selv siddet med samme tanke.. :-)

Samsung, LG, og Philips må føle sig truet..

Spændende om Hisense' ULED kan konkurrere med LG's OLED..?

https://www.avforums.com/article/uled-b ... k-tv.12065

Måske på prisen? ;)

Kinesiske Hisense har også købt sig ind med sponsorater i den amerikanske løbsserie Nascar.

Men:

"Hisense’s higher-end features aren’t revolutionary enough to make the company’s TVs a must-buy, he says, and development costs for its ultra HD and smart models have weighed down profits this year. “Competing on price is what these guys can do,” he says. But with some of the established TV brands backing away from the business, “we see an opportunity,” says Peter Erdman, Hisense’s vice president for U.S. sales, who previously worked for Panasonic and Samsung. “There’s a white space in the middle.”

http://www.bloomberg.com/news/articles/ ... -worldwide
Af donfrankie
Hvis det er ligesom alt andet fra Kina ville jeg lige vente. De er jo typisk lidt bagud med trends og kunne godt, ifølge den artikel der er nævnt tidligere, stadig være fans af curved tv.
I løbet af nogle år, så skal de nok blive rigtig store herhjemme.